پخش آگهی تبلیغاتی تلویزیونی سی‌آی‌ای برای استخدام جاسوس!

۱۳۹۹/۰۴/۰۳ - ۰۹:۲۶:۲۳
کد خبر: ۱۰۱۸۹۸۳
روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی به تلاش علنی آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا برای استخدام جاسوس علی‌رغم فعالیت‌های سری این سازمان پرداخت.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: سازمان سیا از طریق برنامه‌های تلویزیونی تولید شده در هالیوود و حتی با داوری نمایشگاه‌های علمی مدارس، همواره اقدام به جذب جاسوس کرده است. اما دوران کنونی به یک رویکرد مدرن وجدید برای استخدام نیرو نیاز دارد و در این چارچوب سیا روز دوشنبه، از اولین تبلیغات تلویزیونی خود که هدف آن پخش سیستم عامل‌هایی مانند Hulu است، رونمایی کرد.

از برخی جهات سیا نیاز چندانی برای تبلیغات استخدامی ندارد. به گفته مقامات کنونی و سابق سیا، هر سال هزاران متقاضی برای تصاحب صد‌ها پست باقیمانده با هم به رقابت می‌پردازند. سال ۲۰۱۹ بهترین سال استخدامی برای سازمان سیا در یک دهه اخیر بود و به طور سنتی، برای دولت استخدام در طی رکود اقتصادی همواره آسانتر بوده است.

ولی جینا هاسپل، رئیس سیا جذب جاسوس، را در اولویت برنامه‌های نهاد مخفی خود قرار داده است. زیرا سیا برای جذب تیزهوش‌ترین افراد این روز‌ها باید با سیلیکون، ولی به رقابت بپردازد که تمرکز اصلی خود را بر هک کردن و دیگر ابزار‌های جاسوسی دیجیتال قرار داده است. از طرفی سازمان سیا باید عضوگیری از همه طبقات اجتماعی را که بازتابی از تنوع جمعیتی در این کشور به شمار می‌رود در دستور کار خود قرار دهد.

این نهاد جاسوسی در اقدامی علنی از مدت‌ها پیش فیلم‌های استخدامی تولید کرده که برخی از آن‌ها را در کانال یوتیوبی خود قرار داده است. سیا همچنین به تبلیغات رادیویی و آنلاین نیز برای جذب نیرو دست زده است. ولی تبلیغ جدید نخستین تلاش برای جذب مخاطبان تلویزیونی به شمار می‌رود. با این همه مقامات سیا حاضر نشدند بگویند چه نهادی این تبلیغ را برای سیا ساخته است.

نیویورک تایمز در ادامه نوشت: سیا از استخدام افراد شاخص در محیط‌های دانشگاهی هیچ ابایی نداشته است، ولی این نهاد امیدوار است توجه قشر بزرگتری از جامعه را به دست آورد.

سیا همواره از ابزار‌های مختلف بازاریابی استفاده کرده است. این نهاد سال گذشته از یک سامانه انتشار جدیدترین اطلاعات (فید) اینستاگرامی رونمایی و وب سایت خود را شامل اطلاعات مربوط به استخدام و جذب نیرو در شبکه خصوصی تور Tor راه اندازی کرد. سیا کارشناسان خود را برای داوری نمایشگاه‌های علمی محلی به منطقه واشنگتن می‌فرستد و مدت هاست که به تولیدات هالیوودی کمک می‌کند.

به گفته مقامات سابق سیا، تبلیغات جدید در نمایش برخی از مهیج‌ترین لحظات مهارت جاسوسی به خوبی عمل می‌کند.

تبلیغ جدید که در تولید آن از بازیگران و نه افسران سیا استفاده شده، تاکید روشنی بر تنوع دارد. این تبلیغ یک مقام ارشد سیاه‌پوست را نشان می‌دهد که در یک کلاس از افراد تازه استخدام شده در حال صحبت است و ماموران با نژاد شرق آسیا و جنوب آسیا نیز در کنار کارمندان سفیدپوست در این کلاس حضور دارند.

در یک گزارش محرمانه سیا که در سال ۲۰۱۵ از طبقه‌بندی خارج شد آمده است در طول دو دهه گذشته تنوع چندانی در این نهاد جاسوسی وجود نداشته و شمار اندکی از سیاه‌پوستان در آن عضو بوده اند. انتشار این گزارش باعث شد جان برنان، رئیس وقت سیا، تلاش‌های این سازمان را برای جذب سیاه‌پوستان در دانشگاه‌ها تشدید کند.

منبع:باشگاه خبرنگاران

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز