سوءقصد به جان نخست‌وزیر کانادا

۱۳۹۹/۰۴/۱۷ - ۱۱:۴۲:۴۰
کد خبر: ۱۰۲۵۸۷۹
سوءقصد به جان نخست‌وزیر کانادا
گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که فردی به محل سکونت جاستین ترودو حمله کرده و با یک سلاح قصد جان او را داشته است.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا به نقل از اسپوتنیک، رسانه‌های کانادا گزارش دادند دوم ژوئیه فردی با یک کامیون به درب محل سکونت جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، کوبیده و او را به مرگ تهدید کرده است.

بر اساس گزارش شبکه خبری «سی تی وی» کانادا، این مرد سلاحی که در این کشور ممنوع است را به همراه داشته و می‌خواسته با آن ترودو را زخمی کند و یا بکشد. او با استفاده از کامیون خود موفق می‌شود درب خانه نخست وزیر کانادا را بکشند و وارد آن شود. گفته می‌شود این فرد پیش از ورود به خانه ترودو در باغ گل مجاور مخفی شده بوده است.

بنابر اعلام سی تی وی، فرد خاطی که «کوری هورن» نام دارد و پیش‌تر سرباز ذخیره در گردان تکاوران کانادا بوده است اندکی پس از این حادثه دستگیر شد. هنوز انگیزه او از این اقدام اعلام نشده است. بر اساس گزارش‌های منتشر شده او یک سلاح ام ۱۴ و همچنین دو تفنگ شاتگان و یک هفت تیر به همراه داشته است. بنا بر اسناد دادگاه، هورن برای سلاح ام ۱۴ خود مجوز داشته، هرچند استفاده آن در کانادا ممنوع است. با این حال سه تفنگ دیگر او بدون مجوز بوده است. هورن همچنین به داشتن خشاب ظرفیت بالا بدون مجوز و ۲۱ اسلحه دیگر متهم شده است.

هورن که ۴۵ ساله است و در استان مانیتوبا زندگی می‌کند در برنامه مقابله با شیوع ویروس کرونا در کانادا به طور تمام وقت مشغول به کار بوده است.

بنا بر گزارش‌ها، نخست وزیر کانادا در زمان وقوع این حادثه در خانه خود حضور نداشته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز