استفاده از سگ‌های پلیس در امارات برای تشخیص مبتلایان به کرونا

۱۳۹۹/۰۴/۱۹ - ۱۴:۳۵:۲۷
کد خبر: ۱۰۲۶۹۸۱
امارات متحده عربی قصد دارد تا از سگ‌های پلیس برای تشخیص بیماران مبتلا به کرونا استفاده کند.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا به نقل از العربیه، در تازه‌ترین گام برای مقابله با کرونا، امارات متحده عربی قصد دارد تا از سگ‌های اسنیفر (که دارای شامه بسیار قوی هستند) برای یافتن مبتلایان به کرونا استفاده کند.

طبق اعلام العربیه، افسران وزارت کشور امارات متحده عربی آزمایش‌های مرتبط برای استفاده از سگ‌های اسنیفر پلیس را در تشخیص مبتلایان به «کووید-۱۹» به عنوان بخشی از اقدامات پیشگیرانه و احتیاط آمیز با هدف محدود کردن شیوع کرونا با موفقیت به پایان رساندند.

استفاده از سگ‌های پلیس در امارات برای تشخیص مبتلایان به کرونا+ تصاویر و فیلم

بکارگیری سگ‌های اسنیفر پس از آن انجام می‌شود که آزمایش‌های عملی و تحقیقات علمی در این خصوص با موفقیت به پایان رسید و مقامات امارات امیدوارند بتوانند از این سگ‌ها در موارد مختلف از جمله در بنادر و فرودگاه‌ها استفاده کنند.

طبق بیانیه وزارت کشور امارات، آزمایش‌ها طبق نمونه گیری بسیار سریع از زیر بغل مبتلایان احتمالی انجام گرفته و سپس نمونه‌ها بدون اینکه تماسی با فرد مورد آزمایش برقرار شود، در اختیار سگ‌ها قرار می‌گیرد تا بو کشیده شود و نتایج به سرعت آماده می‌گردد این در حالی است که از این سگ‌ها بطور سنتی در تأمین امنیت و نظارت بر حوادث و موارد حساس استفاده می‌شود.

استفاده از سگ‌های پلیس در امارات برای تشخیص مبتلایان به کرونا+ تصاویر و فیلم

در این بیانیه همچنین آمده است: اینکه امارات توانسته آزمایش‌ها در این زمینه را تکمیل کند در زمانی که بسیاری از کشور‌ها هنوز در مراحل پیشرفته تحقیقات در این زمینه قرار دارند، خود به نوعی یک رکورد به حساب می‌آید.

بر این اساس، آزمایش‌های میدانی صورت گرفته از سوی امارات، با همکاری شماری از مراکز بهداشتی که با پلیس امارات همکاری داشتند، به انجام رسیده است. طبق اعلام وزارت کشور امارات، داده‌ها و تحقیقات نشان می‌دهد دقت کشف موارد احتمالی ابتلا به کووید-۱۹ (با استفاده از سگ‌های اسنیفر) به ۹۲ درصد می‌رسد.

چند روز پیش نیز رسانه‌ها اعلام کردند ارتش آلمان تلاش می‌کند با هدف تشخیص سریع بیماری کووید-۱۹، سگ‌هایی را تربیت کند که از طریق بوکشیدن این بیماری را تشخیص دهند.

نظر شما