رمز موفقیت داوطلبان کنکور در زمان باقیمانده تا آزمون

۱۳۹۹/۰۴/۲۳ - ۱۴:۱۰:۱۷
کد خبر: ۱۰۲۸۶۸۷
با نزدیک شدن به کنکور داوطلبان باید یادگیری مباحث جدید را کنار بگذارند و تمام تلاش خود را برای تثبیت دانسته‌های قبلی خود به کار بگیرند.

به گزارش گروه روی خط رسانههای خبرگزاری برنا؛ باشگاه خبرنگاران نوشت: در بین داوطلبان کنکور کسانی هستند که به دلایل مختلف امیدی به نتیجه گرفتن در کنکور امسال نداشته و از کنکور سال بعد صحبت می‌کنند. اگر خیال می‌کنید سال بعد شرایط فرق می‌کند، سخت در اشتباه هستید. اگر از این فرصت باقی مانده استفاده کردید به سال بعد هم امیدوار باشید وگرنه سال بعد هم نتیجه مطلوبی نمی‌گیرید.

گروه اول: سرزنش کنندگان!

گروه اول فکر می‌کنند درس‌ها را خوب مطالعه نکرده‌اند و از هر فرصتی برای سرزنش خودشان استفاده می‌کنند، بهتر است بدانید که با حرف زدن و سرزنش و یا هر چیز دیگه‌ای اتفاق خوبی برای شما نخواهد افتاد. برخلاف تفکر شما هیچ شخصی حق را به شما نمی‌دهد و فقط از نداشتن اراده شما صحبت خواهند کرد. بهتر است بدانید که قرار نیست معجزه رخ دهد و شما با رتبه دو رقمی روپوش سفید پزشکی تهران را به تن کنید یا اینکه در دانشگاه شریف مهندسی بخوانید.

مطمئنا نمی‌توانید کلیه مباحث دروس را چه عمومی و چه اختصاصی مطالعه کنید. بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید تلاش بی وقفه تا زمان کنکور است. تلاش کنید تا آن مطالبی که مطالعه کرده اید (هر قدر هم که کم باشد) را تثبیت کنید. به طور مثال ممکن است داوطلبی در گروه علوم تجربی مباحثی مثل احتمال، مشتق و لگاریتم را در درس ریاضی مطالعه کرده باشد. بهترین کار این است که با تست زنی (سوالات کنکور‌های سراسری) این مطالب را برای خود تثبیت کند.

دقت کنید که نه بیشتر و نه کمتر. فقط و فقط همین مباحث؛ بنابراین هر چقدر هم که خوب مطالعه نکرده‌اید و هر چقدر هم که ناامید باشید بهترین کار تثبیت دانسته هایتان است. علاوه بر این شما می‌توانید درس‌هایی مثل دین و زندگی یا مباحث آسانی مثل لغات و تاریخ ادبیات را در همین زمان اندک مطالعه کنید. توجه داشته باشید که حتی اگر قرار است یک سال دیگر شانس خود را برای به دست آوردن رتبه دلخواه‌تان امتحان کنید باید از فرصت خود برای کنکور امسال هم استفاده کنید (پس لطفا از مسئولیت خودتان شانه خالی نکنید!).

گروه دوم: پیشتازان کنکور!

گروه دوم کسانی هستند که مطالعه خوبی داشتند و در آزمون‌های جامع بهترین نتایج را کسب کردند. باید بدانید که شل کردن و جدی نگرفتن شما در این ماه پایانی مساوی است با از دست رفتن همه آن چیز‌هایی که تا الان به دست آورده‌اید.

بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید:

اگر مبحث خاصی را تا کنون مطالعه نکرده اید به سراغش نروید. (۹۰ درصد مباحث را فدای ۱۰ درصدی که نخوانده اید نکنید)

تنظیم خواب و تغذیه را در اولویت‌های خودتان قرار دهید تا آرامشی که لازمه درخشش شما در روز کنکور است را به دست آورید.

سوالات کنکور‌های سراسری در ۷۰ درصد موارد مشابه سال‌های گذشته است پس فقط با سوالات کنکور سال‌های گذشته جمع بندی کنید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز