پیشگیری از ویروس کرونا با مصرف این ۵ ماده مغذی!

۱۳۹۹/۰۵/۱۰ - ۱۴:۰۵:۰۲
کد خبر: ۱۰۳۷۳۱۵
پیشگیری از ویروس کرونا با مصرف این ۵ ماده مغذی!
رئیس انجمن پروبیوتیک به معرفی پنج ماده مغذی که از ابتلای افراد به ویروس کرونا پیشگیری می کنند، پرداخت.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ مریم تاج آبادی ابراهیمی رئیس انجمن پروبیوتیک و غذاهای فراسودمند ایران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران در خصوص نقش پروبیوتیک از منظر علمی و تاثیر آن بر سیستم ایمنی بدن در مقابله با ویروس کرونا بیان کرد: کروناویروس‌ها خانواده بزرگی از ویروس‌ها هستند که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری‌های شدیدتری همچون سارس (سندرم تنفسی حاد)، مرس (سندروم تنفسی خاورمیانه) و کووید ۱۹(بیماری تنفسی حاد کرونا ویروس-۲۰۱۹) را شامل می‌شود.

او گفت: این ویروس در اولین ساعات درگیری با علائمی مانند سرفه، تب، تنگی نفس ایجاد می شود، همچنین در موارد شدیدتر این بیماری سبب پنومونی و سندروم حاد تنفسی شده و عفونت تنفسی را برای افراد به ارمغان می آورد، این بیماری از طریق ترشحات آلوده تنفسی و سطوح آلوده به ویروس، به افراد جامعه منتقل می شود.

تاج آبادی ابراهیمی خبر داد: ویروس کرونا در انواع سطوح به مدت ۷ الی ۱۲ روز قابلیت عفونت زایی خود را همچنان حفظ می کند، به طورکلی همین امر بیانگر ثبات بالای ویروس جدید کروناست که البته یکی از راه های پیشگیری از ایجاد عفونت این بیماری تقویت سیستم ایمنی بدن است؛ همچنین یکی دیگر  از وظایف سیستم ایمنی بدن محافظت در برابر میکرو ارگانیسم های مضر و بیماری زا در نظر گرفته شده است.

رئیس انجمن پروبیوتیک اظهار کرد: میکروارگانیسم های مفیدی که از آنها به عنوان پروبیوتیک وجود دارد با تقویت و تعدیل سیستم ایمنی بدن احتمال ابتلا به عفونت ها را کاهش می دهد. به طورکلی این ترکیبات هم به صورت طبیعی در محصولات تخمیری از جمله مواد لبنی قرار دارد و هم به صورت مکمل دارویی تولید می شود؛ همچنین پروبیوتیــک هــا در ســطوح متعدد اثرات مفید خود را روی سیســتم ایمنــی بدن اعمال می‌کنند، افزایش تکثیر و بهبود عملکرد سلول های ایمنی به ویژه مقابله در برابر ویروس‌ها و باکتری های بیماری زا از فواید پروبیوتیک ها در مواجهه با عوامل بیماری زا هستند.

او در ادامه از فعالیت پروبیوتیک ها در جلوگیری از عفونت ها خبرداد و گفت: پروبیوتیک ها و فیبر رژیم‌های غذایی می توانند سیستم ایمنی بدن را در برابر عفونت های ویروسی افزایش داده و به کاهش بار ویروسی ریه و افزایش بقا افراد جامعه کمک کند. به طورکلی رژیم غذایی سرشار از پروبیوتیک ها یا باکتری های مفید به تقویت سیستم ایمنی بدن از طریق ایجاد تنوع در میکروبیوم روده کمک می کند.

رئیس انجمن پروبیوتیک و غذاهای فراسودمند ایران یادآوری کرد: پنج منبع غذایی از جمله گوشت گاو، ماهی تن، دانه های آفتابگردان، شیر و ماست برای افرادی که با محدودیت های غذایی مختلف رو به رو هستند مفید است؛ به طورکلی استفاده از مکمل های پروبیوتیک در کنار مراقبت های بهداشتی می تواند راهکار مناسبی برای کاهش احتمال ابتلا به بیماری های ویروسی از طریق تقویت سیستم ایمنی بدن باشد.

منبع:باشگاه خبرنگاران

نظر شما