بایدن: توافق تجاری ترامپ با چین به طور بدی با شکست روبرو شد

۱۳۹۹/۰۵/۱۶ - ۱۴:۲۴:۳۸
کد خبر: ۱۰۴۰۵۱۷
نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکا به شدت از عملکرد ترامپ در افزایش تنش‌های تجاری با چین انتقاد کرده است.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ جو بایدن نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکا روز چهارشنبه با انتقاد شدید از نحوه عملکرد دونالد ترامپ در قبال تنش های تجاری با چین، گفت: توافق تجاری دولت ترامپ با چین، به طور بدی با شکست و ناکامی روبرو شده است.

بر اساس این گزارش، آمارهای جدید وزارت بازرگانی آمریکا نشان می دهد کسری تجاری این کشور با چین در ماه ژوئن با 5 درصد افزایش نسبت به ماه قبل از آن به بیش از 28.4 میلیارد دلار رسیده است.

ترامپ یکی از وعده های مهم انتخاباتی خود را برقراری تعادل و توازن در مبادلات تجاری و اقتصادی با چین اعلام کرده بود.

بایدن افزود: مرحله نخست توافق تجاری با چین، به طور بدی با شکست و ناکامی همراه شده است.

"کن فارناسو" سخنگوی کارزار انتخاباتی ترامپ نیز با رد اظهارات بایدن، گفت: بایدن زمانی که معاون رئیس جمهور آمریکا بود، سیاست های ضعیفی را در قبال چین اتخاذ کرده بود.

درگیری لفظی اردوگاه های دموکرات و جمهوریخواه بر سر چین نشانگر اهمیت موضوع تقابل یا تعامل با چین برای نامزدهای دو حزب در آستانه انتخابات ریاست جمهوری 3 نوامبر است.

بر اساس مرحله نخست توافق تجاری، چین متعهد شده است تا خرید کالاهای آمریکایی را 200 میلیارد دلار نسبت به 2017 میلادی افزایش دهد ولی شیوع ویروس کرونا و افت فعالیت های اقتصادی و تجاری موجب شده است تا چین نتواند به این تعهدات عمل کند.

بایدن افزود: سیاست های ضعیف دولت ترامپ در قبال چین موجب شده است تا پکن همچنان به شرکت‌های دولتی، یارانه پرداخت کرده و ایده های آمریکایی را سرقت کند.

منبع:فارس

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز