جزییات نحوه فعالیت مدارس پایتخت از فردا

۱۳۹۹/۰۶/۱۴ - ۱۵:۰۳:۱۸
کد خبر: ۱۰۵۳۴۶۱
جزییات نحوه فعالیت مدارس پایتخت از فردا
مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به روند بازگشایی مدارس از فردا گفت: اصل بر حضور دانش آموزان در مدارس است اما این حضور انعطاف پذیر است و دانش آموزان طبق برنامه مدارس می‌توانند در مدارس حضور یابند.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ عبدالرضا فولادوند با اشاره به فعالیت شورای مدرسه، اظهار کرد: شورای مدرسه مجموعه ای است که درباره مسائل داخلی مدرسه تصمیم می گیرد؛ این شورا متشکل از مدیر مدرسه، نماینده معلمان و نماینده‌ اولیا است و در آنجا درباره‌ی نحوه‌ حضور دانش آموزان تصمیم می‌گیرند.

وی ادامه داد: این شوراها اگر تشخیص دادند که تراکم دانش آموزان زیاد است آنها را تقسیم بندی می‌کنند و در قالب گروه‌های مختلف برنامه‌ای را برای حضورشان در مدارس تدوین می‌کنند.

زنگ تفریح به آن معنا نداریم

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران درباره‌ نحوه‌ نظارت بر زدن ماسک توسط دانش آموزان گفت: به روال سال‌های گذشته زنگ تفریح در مدارس نداریم و دانش آموزان توسط مدیران حاضر در کلاس درس و مربی بهداشت در حیاط مدرسه رصد می شوند.

به گفته‌ فولادوند آموزش خودمراقبتی به دانش‌آموزان توسط والدین و همکاری مستمر آنها با کادر مدرسه می‌تواند در رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط دانش‌آموزان مثمر ثمر باشد.

اقدامات اولیه ضدعفونی مدارس انجام شده

وی با بیان اینکه اقدامات اولیه ضدعفونی مدارس انجام شده و مواد مورد نیاز در مدارس آماده است گفت: همچنین نیروها درباره نحوه ضد عفونی کردن آموزش دیده اند.

فولادوند به نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سرویس مدارس دانش‌آموزان اشاره کرد و ادامه داد: پروتکل‌های مربوط به هر نوع از سرویس مدرسه مجزا و متفاوت است، برای مثال باید تنها ۵۰ درصد از ظرفیت ون ها استفاده شود که مسئولیت آن برعهده‌ فرمانداری‌ها است.

وی در پاسخ به پرسشی درباره‌ نحوه حضور دانش‌آموزان متوسطه در مدارس گفت: مدیر آموزشگاه متوسطه تصمیم می‌گیرد که آموزش کدام درس‌ها به صورت حضوری و کدام یک به صورت در مجازی باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد: برای هر کلاس و برای هر مدرسه برنامه‌ای ویژه ارسال می شود و بازرسی‌ها مطابق همین برنامه انجام و مدارس ارزیابی می‌شوند.

دانش آموزان علائم سرماخوردگی و کرونا داشتند به مدرسه نیایند

وی از خانواده‌ها درخواست کرد که اگر علائم سرماخوردگی و یا ابتلا به کرونا را در فرزندان خود مشاهده کردند مانع از حضور آنها در مدارس شوند.

فولادوند ادامه داد: اصل بر حضور دانش آموزان در مدارس است اما این حضور انعطاف پذیر است و دانش آموزان طبق برنامه مدارس می‌توانند در مدارس حضور یابند.

وی درباره‌ رصد کادر آموزشی مدارس برای جلوگیری از ابتلا آنها به کرونا اظهار کرد: برای همکارانی که بیماری خاص و زمینه ای دارند برنامه‌ای داریم که دورکاری انجام دهند و یا برخی روزها در مدرسه حاضر نشوند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می کرد، در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود این بازگشایی حضوری مدارس نمادین و موقتی است، تصریح کرد: تمام دنیا با بیماری کرونا روبرو شده‌اند، اما کلاس های آموزش حضوری آنها شکل گرفته است چراکه انتهای اتمام بیماری کرونا مشخص نیست. بنابراین باید خود را برای مقابله با آن آماده و این روند را کنترل کنیم.

منبع:ایسنا

نظر شما