به چه علت شب‌ها نباید در اتاق خواب را باز بگذارید؟

۱۳۹۹/۰۶/۱۵ - ۰۰:۰۲:۲۰
کد خبر: ۱۰۵۳۵۲۵
اگر وقتی می‌خواهید بخوابید در اتاق خواب خود را باز بگذارید، در صورت وقوع آتش سوزی در خانه، ممکن است آتش سریع‌تر به اتاق تان برسد. اما اگر در اتاق بسته باشد به این ترتیب فرصت بیشتری خواهید داشت تا بتوانید کاری کنید و جان خود را نجات دهید.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ شاید تا به حال به این نکته فکر نکرده باشید، اما ثابت شده که باز گذاشتن در اتاق خواب ایده‌ی خوبی نیست؛ حالا چه برای این باشد که می‌خواهید صدای بقیه‌ی اعضای خانواده را در صورت نیاز بهتر بشنوید و چه برای اینکه می‌خواهید هوای اتاق عوض شود. در حقیقت باید عادت کنید شب‌ها در اتاق خواب خود را ببندید. دلایل مختلفی برای این کار وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها این است باز گذاشتن در اتاق خواب می‌تواند باعث به خطر افتادن امنیت ما شود.

در ادامه می‌خواهیم ببینیم چرا شب‌ها نباید در اتاق خواب خود را باز بگذاریم.

در صورت وقوع آتش سوزی فرصت بیشتری برای نجات دارید

اگر وقتی می‌خواهید بخوابید در اتاق خواب خود را باز بگذارید، در صورت وقوع آتش سوزی در خانه، ممکن است آتش سریع‌تر به اتاق تان برسد. اما اگر در اتاق بسته باشد به این ترتیب فرصت بیشتری خواهید داشت تا بتوانید کاری کنید و جان خود را نجات دهید. با این کار دمای اتاق به مراتب پایین‌تر و به حدی باقی می‌ماند که بسیار قابل تحمل‌تر از دمای فضای بیرون اتاق در میان شعله‌های آتش خواهد بود. به علاوه، دود سمی ناشی از آتش سوزی به راحتی وارد اتاق نخواهد شد.

جلوی سر و صدا را می‌گیرد و کمک می‌کند خواب بیشتر و آسوده تری داشته باشید

اگر در محیط پرسروصدایی زندگی می‌کنید و از آن دست افرادی هم هستید که خواب سبکی دارند، احتمالاً سخت خواب تان می‌برد؛ بنابراین بستن در اتاق کمک بزرگی برای شما خواهد بود، حتی اگر عادت به آن نداشته باشید. به علاوه، اگر با یکی از آن دست افراد شب بیدار هم‌خانه باشید، بستن در اتاق جلوی سروصدا‌های شبانه‌ی او را هم می‌گیرد.

درصورت ورود سارقان به خانه، فرصت بیشتری برای عکس العمل مناسب خواهید داشت

بستن در اتاق خواب و از آن بهتر، قفل کردن آن، می‌تواند این فرصت را به شما دهد که درصورتی که متوجه شدید کسی وارد خانه تان شده یا قصد ورود به آن را دارد، بتوانید کاری کنید. به علاوه با این کار در فاصله‌ای که منتظر هستید تا پلیس برسد و شما را نجات دهد، امنیت بیشتری خواهید داشت.

طبق اصول فنگ شویی، با بستن در می‌توانید انرژی مثبت را داخل اتاق نگه دارید

یکی از اصول فنگ شویی در رابطه با اتاق خواب، خودداری از خوابیدن با در باز است. باز گذاشتن در اتاق باعث گریز انرژی مثبت می‌شود و فرصت ورود انرژی منفی به داخل اتاق را فراهم می‌کند. بستن در اتاق جلوی این اتفاق را می‌گیرد و به شما احساس امنیت می‌دهد. به علاوه، ذهن تان آرام‌تر و آسوده‌تر خواهد بود.

منبع: روزیاتو

نظر شما