خوراکی هایی برای آرامش اعصاب و مقابله با استرس

۱۳۹۹/۰۶/۲۲ - ۱۹:۳۹:۲۸
کد خبر: ۱۰۵۷۵۳۰
یکی از شیوه‌های مقابله با استرس و فشارهای روحی، داشتن تغذیه‌ی مناسب است.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ استرس بیش از حد، مشکلات زیادی در زندگی به بار می‌آورد. این فشارهای روحی حتی می‌تواند به افزایش وزن و چاقی هم منجر شود. به خاطر این که برخی از افراد در شرایط سخت و استرس زا به خوردن گرایش پیدا می‌کنند. خوشبختانه مواد غذایی مفیدی وجود دارد که فشارهای روحی را کاهش داده و نمی‌گذارد شما به خوردن احساسی رو بیاورید. در این مقاله توصیه‌های غذایی برای مقابله با استرس و بی خوابی، خوش اخلاقی، تقویت سیستم ایمنی بدن و در حالت کلی برای داشتن اعصابی آرام معرفی می‌کنیم. با ما باشید.

آیا شما یک خانم خانه دار هستید و کارهای سخت خانه اعصابتان را به هم ریخته است؟ آیا کارمندی هستید که فشار کاری زیادی تحمل می‌کنید؟ آیا دانشجو هستید و فکر درس و آینده رهایتان نمی‌کند؟ فرقی نمی‌کند چه شغلی دارید و موقعیت اجتماعیتان چیست! همه‌ی ما استرس‌های خودمان را داریم. مقابله با غول استرس نیاز به انرژی و قدرت دارد که باید از طریق مواد غذایی مناسب تأمین شود. زندگی کردن با استرس و فشارهای روحی باعث می‌شود که بدن با مشکلات زیادی مواجه شود مانند بیماری‌های قلبی و عروقی، فشارخون بالا، زخم معده، آسم، چاقی و غیره. پس به جای این که زیاد حرص بخورید این مواد غذایی را دریابید.

 
کافئینی که در قهوه، چای، نوشیدنی‌های گازدار و غیره وجود دارد می‌تواند اضطراب ایجاد کند و میزان هورمون استرس را بالا ببرد.

برای اینکه خوش اخلاق باشید

اخلاق خوب و سرزندگی یکی از بهترین شیوه های مقابله با استرس است. برای اینکه خوش اخلاق باشید و به استرس مجال جولان ندهید بادام، پسته، پاپایا، ماهی آزاد، میگو و آجیل میل کنید.

ویتامین‌های گروه B باعث ترشح زیاد هورمون سروتونین در مغز می‌شود. افزایش این هورمون، شما را به آرامش خواهد رساند. اسیدفولیک که فولات نیز نامیده می‌شود و از خانواده‌ی ویتامین‌های B محسوب می‌شود خلق و خوی شما را بهتر می‌کند. برای این که ویتامین B6 بیشتری دریافت کنید آجیل میل کنید. مصرف ماهی و ماست، ویتامین B12 خونتان را تأمین کرده و انرژی‌تان را افزایش خواهد داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز