شیوع بیماری باکتریایی در چین بر اثر خطای آزمایشگاهی

۱۳۹۹/۰۶/۲۹ - ۲۳:۰۲:۰۵
کد خبر: ۱۰۶۰۸۸۳
خطای آزمایشگاهی در چین موجب شیوع بیماری باکتریایی در این کشور شده است.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ هزاران نفر در شمال غربی چین تست ابتلا آن‌های به تب مالت مثبت اعلام شد؛ این بیماری به علت نشت گاز از یک آزمایشگاه که واکسن حیوانات را می‌سازد، شیوع پیدا کرده است.

بیماری که اغلب ناشی از تماس نزدیک با حیوانات آلوده یا محصولات حیوانی است و می‌تواند تب، درد مفصل و سردرد ایجاد کند؛ بر همین اساس مقامات بهداشتی چین  اشاره کردند که هیچ مدرکی مبنی بر انتقال انسان به انسان این بیماری وجود ندارد.

تب مالت علائمی مانند سردرد، درد ماهیچه‌ای، تب و خستگی شدید دارد، اما طبق گفته مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا برخی از علائم و نشانه‌ها ممکن است هرگز از بین نروند یا دوباره مانند آرتروز یا تورم در اندام‌های خاص ظاهر شوند.

مقامات چینی اعلام کردند: استفاده از یک داروی گیاهی فاسد شده که برای تولید واکسن حیوانات استفاده شده بود با نشتی گاز باعث آلودگی افراد به این بیماری شده است.

در حالی که بیماری تب مالت در چین ناشناخته نیست، اما از دهه ۱۹۸۰ پس از ظهور واکسن‌ها و پیشگیری و کنترل بهتر بیماری، کاهش یافته است؛ طبق گزارش وزارت بهداشت انگلیس هم تب مالت در این کشور بسیار نادر است، اما در چند دهه گذشته شیوع بیماری را در سراسر جهان داشتیم.

در سال ۲۰۰۸، شیوع باکتریایی تب مالت در بوسنی حدود ۱۰۰۰ نفر را آلوده کرد و باعث شد گوسفندان و سایر دام‌های آلوده شوند.

منبع:باشگاه خبرنگاران

نظر شما