هشدار سیدحسن نصرالله در خصوص احیای داعش توسط آمریکا

۱۳۹۹/۰۷/۱۴ - ۱۱:۱۸:۱۰
کد خبر: ۱۰۶۸۸۶۱
کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به سخنرانی اخیر سید حسن نصرالله، گفت: آمریکایی‌ها دنبال احیای داعش هستند و وقتی داعش در منطقه‌ای احیا می‌شود تأثیر خود را در دیگر بخش‌ها نیز می‌گذارد.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ سید رضا صدرالحسینی، با اشاره به مهمترین محور‌های سخنرانی اخیر سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان، ازجمله فرازی که به احیای داعش توسط آمریکا در منطقه اشاره داشت، اظهار کرد: آمریکایی‌ها دنبال احیای داعش هستند و وقتی داعش در منطقه‌ای احیا می‌شود تأثیر خود را در دیگر بخش‌ها را نیز می‌گذارد.

وی افزود: در واقع آمریکایی‌ها داعش را ایجاد کردند تا بواسطه این گروهک تروریستی و جنایتکار به اهداف خود در منطقه برسند و بعداً به دلیل ضعفی که به وجود آمد و قدرت نمایی که مقاومت توانست در مقابل داعش داشته باشند، خود را مخالف داعش نشان دادند و به مقابله نظامی با داعش پرداختند که البته هیچ سند رسمی هم در این رابطه وجود ندارد.

کارشناس مسائل غرب آسیا توضیح داد: ترامپ در یک شوی رسانه‌ای اعلام کرد داعش را از بین بردیم، اما حرکت‌هایی که در همین ماه‌های اخیر داعش در عراق انجام می‌دهد، نشان از این دارد که داعش بوسیله حزب بعث و با حمایت آمریکایی‌ها مجدداً در حال انجام اقدامات خرابکارانه در منطقه است.

صدرالحسینی خاطر نشان کرد: ناگفته نماند بعد از فرو افتادن پرچم داعش در عراق و سوریه؛ سال گذشته در تجمعاتی که با نظارت مستقیم آمریکایی‌ها در عراق انجام می‌شد، داعش پرچم‌اش را در برخی مناطق بالا برد و متاسفانه شاهد بودیم آن‌ها تعدادی از شهروندان عراقی خصوصاً یک جوان ۱۶ ساله را کشتند و پوستش را کندند و مدتی جسد او را در یکی از خیابان‌ها آویختند و مسئولیت این اقدام شنیع را نیز برعهده گرفتند.

صدرالحسینی در عین حال تصریح کرد:‌سید حسن نصرالله در این باره هشدار داد که نباید نسبت به تکثیر نیرو‌ها و اقدامات آینده داعش بی‌تفاوت بود.

کارشناس مسائل غرب آسیا درباره این بخش از صحبت‌های سید حسن نصرالله که گفت «در طرح مکرون دنبال روی کارآوردن اقلیت به جای اکثریت در لبنان هستند» نیز عنوان کرد: پس از سفر دوم مکرون به لبنان و اقداماتش، سید حسن نصرالله اعلام کرد، بخش قابل توجهی از نیرو‌های سیاسی اجتماعی لبنان در دو حزب امل و حزب الله در جریان تقسیم قدرت نادیده گرفته شده‌اند.

وی در پایان بیان داشت: در حقیقت چهره واقعی مکرون به لبنان، از همان سفر اولش برای تحلیلگران سیاسی مشخص بود این که او در حال انجام یک مأموریت آمریکایی است، اما سید حسن نصرالله نیز هوشمندانه به بیانات او واکنش نشان داد.

منبع: میزان

نظر شما