بهترین روش درمان درد‌های ناشی از کرونا

۱۳۹۹/۰۷/۲۰ - ۲۳:۰۳:۰۷
کد خبر: ۱۰۷۱۸۶۲
یک فوق تخصص کنترل و درمان درد درباره راهکار درمان دردهای ناشی از ابتلا به کرونا ویروس توضیحاتی داد.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ حسن محمدی، فلوشیپ و فوق تخصص کنترل و درمان درد همزمان با روز جهانی مبارزه با درد درباره شایع‌ترین علل مراجعه به کلینیک‌های درمانی اظهار کرد: یکی از شایع‌ترین علل مراجعه به کلینیک‌های درمانی، درد است که در میان انواع درد، سر درد و کمر درد رایج‌ترین موارد است.

او بیان کرد: اگر درد بیش از اندازه طول بکشد یا مدت زمان ماندگاری آن بیش از سه تا ۶ ماه باشد، درد مزمن است.

عوارض مصرف خودسرانه داروهای مسکن

محمدی تاکید کرد: پس از تغییر سبک زندگی، انجام فیزیوتراپی و استفاده از دارو‌های ساده مانند مسکن مد نظر است همچنین باید توجه داشت که اگر مصرف دارو‌های مسکن بدون دلیل و خودسرانه باشد مشکلات کلیوی، گوارشی و حتی خون‌ریزی در فرد ایجاد می‌شود.

این فوق تخصص کنترل و درمان درد تصریح کرد: در صورتی‌ که از طریق روش‌های گفته شده، درد بهبود پیدا نکند و درمان نشود از راهکار‌هایی مانند اُزن درمانی، تزریق ژل و لیزر و در نهایت جراحی استفاده می‌شود.

او با بیان اینکه حدود ۱۰ سال است که کلینیک‌های درد در کشور ایجاد شده‌اند، گفت: تمرکز این کلینیک‌ها در تهران است البته توسعه کلینیک‌های درد در استان‌های مختلف اهمیت دارد و باید مورد توجه قرار گیرد. در حال حاضر ۸۰ پزشک فوق تخصص درد، جهت تسکین درد بیماران به آن‌ها خدمت‌رسانی می‌کنند.

محمدی درباره درد‌های ناشی از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ یادآوری کرد: شایع‌ترین درد‌ها به دلیل ابتلا به کرونا ویروس، سر درد است همچنین درد‌های استخوانی و عضلانی اطراف ستون فقرات و عضلات می‌تواند برای بیمار کلافه کننده باشد که بهترین درمان درد ناشی از  این ویروس، دارو درمانی و استفاده از مسکن‌های ساده مانند استامینوفن و ناپروکسن است و استفاده از آسپرین برای مبتلایان به این عارضه که به ویژه تب‌های ویروسی دارند، به هیچ وجه پیشنهاد نمی‌شود.

منبع:باشگاه خبرنگاران

نظر شما