طرح مضحک درباره زنان در عربستان سعودی

۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۲۳:۰۴:۱۴
کد خبر: ۱۰۸۲۰۲۴
در شرایطی که زنان سعودی در شرایط وخیمی برای دستیابی به ابتدایی‌ترین حقوق‌شان به‌سر می‌برند، هیئت حقوق بشر در اقدامی مضحک، در حال بررسی ارث و حق شرعی زن است.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ هیئت حقوق بشر عربستان سعودی می‌گوید که راهکارهایی که زن بتواند از آن طریق به حق شرعی خود یعنی ارث دست بیابد را بررسی می‌کند. در حالی‌که زنان در این کشور پادشاهی خواستار جایگاهی واقعی برای خود و حقوق شرعی و اجتماعی‌شان در جامعه هستند و به شعارهای توخالی اعتماد نمی‌کنند مانند آزادی بیانی، که باعث شده ده‌ها فعال زن از جمله "لجین الهذلول" و "ایمان الفجنان" پشت میله‌های زندان‌ها محبوس شوند.

عربستان سعودی در سایه حکومتداری "محمد بن‌سلمان" ولیعهد وارد مرحله‌ای از اصلاحات شد که از این طریق، به زنان حق رانندگی و مسافرت بدون اذن داده شد ولی این امر باعث خشم شیوخ وهابی و تکفیری‌ها شده است.

در حالی‌که مقام‌های سعودی بیش از 12 فعال زن را در سال 2018 بازداشت کرده‌اند، نهادهای حقوق بشری از جمله دیده‌بان حقوق بشر و هیومن رایتس ووچ تأکید کرده که برخی از زنان زندانی‌شده در معرض شکنجه و تجاوز جنسی قرار دارند.

شاید در ظاهر ادعا شود که زنان در عربستان سعودی در امنیت و آزادی زندگی می‌کنند ولی تصویر این کشور به دلیل تجاوز علیه ملت یمن و حمایت از تروریست‌ها در سوریه همچنان خونین است.

منبع:العالم

نظر شما