واکنش ناظران بین المللی به ادعای ترامپ درباره تقلب در انتخابات

۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۰۷:۵۱:۴۸
کد خبر: ۱۰۸۲۹۱۵
ناظران بین المللی انتخابات بامداد پنجشنبه اعلام کردند که هیچ سندی مبنی بر تقلب در انتخابات آمریکا وجود ندارد و ادعاهای دونالد ترامپ بی اساس هستند.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا به نقل از شبکه ان بی سی نیوز، "اورسولا گاچک" رئیس مأموریت ناظر سازمان امنیت و همکاری در اروپا به خبرنگاران در واشنگتن گفت: ما احساس می کنیم که این ادعاها مبنی بر تخلفات سیستمی در این انتخابات هیچ پایه محکمی ندارد.

گاچک در ادامه افزود: تیم نظارت انتخابات در ایالات متحده باقی خواهد ماند تا شمارش نهایی آرا و چالش های قانونی را مشاهده کند.

"مایکل گئورگ لینک" دیپلمات سابق آلمانی که به عنوان هماهنگ کننده ویژه مأموریت ناظر سازمان امنیت و همکاری در اروپا خدمت می کرد گفت: ادعاهای بی اساس درباره کمبودهای سیستماتیک به ویژه توسط رئیس جمهور فعلی، از جمله در شب انتخابات، به اعتماد عمومی به نهادهای دموکراتیک آسیب می رساند.

مأموریت ناظر سازمان امنیت و همکاری در اروپا با ۱۰۲ ناظر از ۳۹ کشور، کار دولت و مقامات محلی در انتخابات ۲۰۲۰ را تحسین کرد و اعلام کرد که رای گیری در روز سه شنبه با وجود بیماری همه گیر ویروس کرونا به خوبی مدیریت شد.

تیم نظارت در ایالات متحده باقی خواهد ماند تا شمارش نهایی آرا و چالش های قانونی را مشاهده کند.

بنابر آخرین آمار نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا و تا این لحظه، جو بایدن با ۲۶۴ رای الکترال در برابر ۲۱۴ رای الکترال دونالد ترامپ پیش است.

زمان انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا شامگاه سه شنبه در همه ایالت ها به پایان رسید و مقام‌های انتخاباتی همچنان در حال شمارش آرا هستند.

ترامپ نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا صبح روز چهارشنبه به وقت محلی در سخنانی با ادعای پیروزی در انتخابات گفت: از مردم آمریکا تشکر می‌کنم که میلیون ها نفر به من رای دادند.

وی افزود که (رقیب)حرف‌هایی می‌زند که نشان از باخت در انتخابات دارد و می‌گوید که می‌خواهند به دادگاه مراجعه کنند. این همان چیزی بود که من از روز اول گفتم. انتخابات تمام شد و این یک تقلب بود. ما جشن خواهیم گرفت . من رک بگویم که این انتخابات را بردیم و این یک روزبزرگی است.

ترامپ تاکید کرد که وی به دیوان عالی مراجعه خواهد کرد تا اجازه افزودن برگه‌های آرا پس از بسته شدن محل های اخذ رای را ندهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز