ماسک‌های جدیدی که ویروس کرونا را نابود می‌کند

۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۱۶:۴۰:۳۲
کد خبر: ۱۰۸۳۱۸۷
ماسک‌های جدیدی که ویروس کرونا را نابود می‌کند
پژوهشگران آمریکایی، مفهوم نوینی از ماسک صورت را ابداع کرده اند که در آن مواد شیمیانی آنتی‌ویروس قادر به ضد عفونی‌سازی ذرات ریز و ویروس کرونا هستند.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛  با آغاز پاندمی کرونا در اوایل سال جاری، استفاده از ماسک‌های بهداشتی، جنبه‌ای فراگیر یافته و دیدگاه‌های مثبت و منفی در مورد کارایی آن درمقابله با کرونا یا جلوگیری از ابتلا، مطرح شده است، ولی تمامی تدابیر پیشگیرانه به اجرا درآمده از سوی کشور‌ها در مبارزه با پاندمی، بر ضرورت استفاده دائمی از ماسک در هنگام تماس با دیگران یا خروج از منزل، حتی پس از بعد از لغو مقررات قرنطینه تأکید کرده‌اند.

پژوهشگران آمریکایی، مفهوم نوینی از ماسک صورت را ابداع کرده و مواد شیمیانی آنتی‌ویروسی قادر به ضد عفونی‌سازی ذرات ریز همراه با بازدم ماسک‌زنندگان را به ماسک تزریق می‌کنند.

پژوهشگران دانشگاه نورث وسترن آمریکا متوجه شدند که پارچه بافته نشده بکار رفته در ماسک عادی ابداعی، بسیار خوب عمل می کند و می‌تواند این مفهوم تازه از ماسک را عملاً عینی سازد.

برغم این که ماسک‌های معمولی قادر به جلوگیری یا تغییر مسیر ذرات ریز دستگاه تنفسی بازدم ماسک زننده هستند، ولی بخش بزرگی از این ذرات و ویروس‌های چسبیده به آن، به خارج از ماسک درز می‌کنند که همین امر، تیم تحت مدیریت پروفسور هایوی هوانگ را به تلاش برای بی اثر سازی ویروس‌ها به شکلی شیمیایی برای تسریع روند ایزوله سازی ویروس‌ها واداشت.

قاتل ویروس‌ها

این تیم قشری از پلیمر بولیاتین حاوی اسید فسفریک را به همراه نمک مس برای تقویت ماسک‌ها به شیوه‌ای مورد استفاده قرار داد که قاتل ویروس باشد.

آزمایش‌ها ثابت کرده‌اند که مواد شیمیایی از ماسک جدا و از طریق تنفس وارد شش‌ها نمی‌شوند که به معنای ایمنی استفاده از آن است.

قشر شیمیایی در جهت حمله به ویروس‌های همراه با ذرات بازدم عمل و کار آن‌ها را قبل از انتقال به رویه دیگر ماسک، متوقف می‌کند.

کنترل احتمال شیوع

تیم ناظر این ابداع فاش کرد که ۸۵ درصد ذرات بازدم از طریق ماسک، ضدعفونی می شوند لذا احتمال انتقال بیماری به دیگران به شکل ملموسی پایین می‌آید.

پروفسور هوانگ امیدوار است که این نوآوری بتواند مبنای علمی برای پژوهندگان، برای ساخت محصولات خود مبتنی بر استراتژی اصلاح شیمیایی ماسک‌ها در راستای ممانعت از شیوع ویروس‌ها ایجاد کند.

منبع: العربیه

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز