واکنش جو بایدن به خبر تولید واکسن کرونا پس از اظهارات دونالدترامپ

۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۲۱:۳۵:۲۴
کد خبر: ۱۰۸۵۳۲۶
واکنش جو بایدن به خبر تولید واکسن کرونا پس از اظهارات دونالدترامپ
جو بایدن رییس ‌جمهوری منتخب آمریکا با بیان اینکه اخبار مربوط به موفقیت‌آمیز بودن آزمایش واکسن کرونا، امیدبخش است همچنین هشدار داد که هنوز مبارزه سختی در این زمینه پیش روی ما قرار دارد.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، بایدن گفت: به زنان و مردان فوق العاده ای که به ایجاد این دستاورد کمک کردند و برای ما دلیلی برای امیدواری به ارمغان آوردند، تبریک می گویم.

اظهار نظر بایدن در حالی صورت گرفته که پیش از او دونالد ترامپ رییس جمهوری فعلی آمریکا با انتشار توییتی از تولید واکسن کوید 19 استقبال کرد و آن را خبری عالی برشمرد که باعث رشد بازارهای جهانی و بورس شده است و با این اقدام به نوعی درصدد بهره برداری از این موضوع برای بهبود وجهه خود برآمد.

بایدن در ادامه افزود: اما در عین حال این مساله مهم است که دریابیم پایان مبارزه با کووید – ۱۹ هنوز ماه ها زمان می برد.

وی همچنین بر لزوم اهمیت استفاده از ماسک در آینده ای قابل پیش بینی تاکید کرد.

شرکت آمریکایی فایزر و شرکت آلمانی بایون‌تک اعلام کردند که واکسن این دو شرکت روی ۴۳ هزار و ۵۰۰ نفر در شش کشور آزمایش شده و هیچ گونه نگرانی در زمینه سلامت و ایمنی مرتبط با آن مشاهده نشده است.

تحلیل‌های اولیه نشان می‌دهد که اولین واکسن کووید – ۱۹ ساخت این دو شرکت می‌تواند بیش از ۹۰ درصد افراد را از ابتلا به کووید – ۱۹ مصون کند. این شرکت آمریکایی دو روز بعد از اعلام شکست دونالد ترامپ در انتخابات، نتیجه آزمایش های موفقیت آمیز خود را اعلام کرده است.

این دو شرکت تصریح کردند که احتمالا ۵۰ میلیون دُز از این واکسن را در سال ۲۰۲۰ در سطح جهان عرضه می کنند و ۱.۳ میلیارد دُز نیز در سال ۲۰۲۱ توزیع می شود.

براساس اعلام دانشگاه جانز هاپکینز، شمار موارد ابتلای جدید کرونا در آمریکا هر ۲۴ ساعت از ۱۰۰ هزار مورد فراتر رفته و در مجموع به ۱۰ میلیون مبتلا رسیده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز