چین واکسن کرونا را در اختیار کشورهای عضو سازمان شانگهای قرار می‌دهد

۱۳۹۹/۰۸/۲۰ - ۱۷:۰۰:۱۰
کد خبر: ۱۰۸۵۸۰۷
چین واکسن کرونا را در اختیار کشورهای عضو سازمان شانگهای قرار می‌دهد
رییس جمهوری چین در بیستمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای که به صورت ویدیو کنفرانس و با میزبانی روسیه برگزار شد، گفت: چین واکسن کرونا را در اختیار کشورهای عضو سازمان شانگهای قرار می‌دهد.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا؛ «شی جین پینگ» که روز سه شنبه از پکن در این نشست سخن می گفت، با اشاره به تلاش های کشورش برای دستیابی به واکسن کرونا تصریح کرد: چین مایل است فعالانه نیاز کشورهای دیگر به واکسن را در نظر بگیرد و این واکسن را در اختیار آنها قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه دوستی و حسن نیت لازمه تعامل و همکاری میان همسایگان است، اظهار کرد: همکاری سودمند متقابل باید جایگزین بازی های با مجموع صفر شود.

رییس جمهوری چین با اشاره به نقش و اهمیت سازمان همکاری شانگهای در شکوفایی کشورهای عضو گفت: کشورهای عضو باید اقدامات عملی تری را برای ارتقا جامعه ای با آینده مشترک بشر انجام دهند.

شی تاکید کرد: بین تمدن ها خوب و بد وجود ندارد تنها، تفاوت و ویژگی وجود دارد باید ضمن کمک به آموزش و هم آموزی بین تمدنها، افزایش حسن همجواری و دوستی بین کشورها، پایه افکار عمومی برای توسعه سازمان همکاری شانگهای در راستای تحقق توسعه دراز مدت را تحکیم کنیم.

رییس جمهوری چین با یاداوری اینکه چندجانبه گرایی سرانجام یکجانبه گرایی را شکست خواهد داد اظهار کرد: ما باید با اقدامات عملی ضمن اجرای چندجانبه گرایی و بهبود مدیریت جهان، از نظم و ترتیب بین المللی دفاع کنیم.

وی گفت: باید با اصرار بر اصول مشورت مشترک، ایجاد مشترک و بهره برداری مشترک، بر حل امور جهانی از طریق مشورت کشورها، مشارکت در برقراری نظام مدیریت جهانی و بهره مند شدن مردم کشورهای جهان از نتایج توسعه حمایت کنیم.

شی اظهار داشت: کشورش قاطعانه مخالف دخالت نیروهای خارجی به بهانه های واهی در امور داخلی کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای است.

وی تاکید کرد: توسعه واقعی، توسعه همه جانبه، خوب و پایدار است ما باید با اصرار بر آرمان توسعه توام با نوآوری، هماهنگی سبز، بهره برداری مشترک و گسترش فضای همکاری عملی، به احیای اقتصادی و بهبود زندگی مردم کمک کنیم.

بیستمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای به صورت مجازی و با میزبانی "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه از ساعاتی پیش آغاز شد.

این سازمان، ۱۵ ژوئن سال ۲۰۰۱ میلادی در شانگهای چین از سوی قزاقستان، چین، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان تاسیس شد. بعدها، هند و پاکستان نیز به این سازمان پیوستند. کشورهای ایران، مغولستان، افغانستان و بلاروس هم اعضای ناظر این سازمان هستند.

در نشست امروز ضمن بحث و بررسی وضعیت فعلی و چشم اندازهای توسعه همکاری سازمان همکاری شانگهای، سران کشورهای شرکت کننده با تبادل نظر و سخنرانی، مهم‌ترین موضوعات سیاسی، اقتصادی و امنیتی منطقه‌ای و بین المللی را بررسی و تبیین می‌کنند.

منبع:ایرنا

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز