الاخبار بررسی کرد؛

رشوه عربستان به «جو بایدن»/ تلاش برای فرار از مسئولیت جنایات ریاض

۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۱۳:۰۱:۳۵
کد خبر: ۱۰۸۶۲۴۲
یک روزنامه لبنانی به وحشت ولیعهد عربستان از ایجاد خلل در روند انتقال قدرت در این کشور و لزوم دادن رشوه به رئیس جمهور جدید آمریکا اشاره کرد.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا؛ روزنامه لبنانی الاخبار در مقاله‌ای با عنوان «عربستان به بایدن رشوه می دهد» نوشت: به نظر می‌رسد مقامات سعودی قصد دارند قبل از آنکه جو بایدن رسماً قدرت را در آمریکا به دست بگیرد یک اقدام پیشدستانه برای راضی کردن وی انجام دهند.

بر اساس این گزارش، بایدن در جریان کمپین‌های تبلیغاتی خود اعلام کرده بود که قصد دارد قواعد بازی با عربستان را تغییر دهد؛ بنابراین بهترین گزینه برای ریاض در راستای راضی کردن بایدن، پایان دادن به جنگ یمن است.

بر اساس اطلاعاتی که به دست این روزنامه رسیده، عربستان سعودی به دنبال اعلام توقف عملیات نظامی در یمن است. ممکن است این خبر طی امروز از طریق شبکه «بلومبرگ شرق» اعلام شود.

البته عربستان در خصوص این رشوه خود به بایدن، به مسأله محاصره دریایی، زمینی و هوایی یمن و استقرار نظامیان اشغالگر سعودی و اماراتی در بخش‌هایی از خاک یمن نخواهد پرداخت؛ مسأله ای که از سوی نیروهای انصارالله یک اقدام فریبکارانه برای انحراف افکار عمومی خوانده می‌شود.

این اقدام عربستان در چارچوب پیش نویس طرح «اعلامیه مشترک» سازمان ملل می گنجد که بیشتر شبیه تلاش برای تبرئه کردن عربستان از جنایاتش در یمن است. آنچه که مشخص است این است که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان از اینکه روند انتقال قدرت به وی در این کشور در سایه ریاست جمهوری بایدن تحت تأثیر قرار بگیرد وحشت دارد.

منبع:مهر

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز