کشف یک راه جدید برای شناسایی زودهنگام سرطان ریه

۱۳۹۹/۰۹/۱۶ - ۱۵:۵۵:۲۲
کد خبر: ۱۰۹۹۳۴۰
کشف یک راه جدید برای شناسایی زودهنگام سرطان ریه
دانشمندان آمریکایی راهی تازه را برای شناسایی زودهنگام سرطان ریه کشف کردند.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا؛ به نقل از "دیلی اکسپرس"، سرطان ریه می تواند برای مدت طولانی بدون علامت باقی بماند، اما گاهی اوقات از طریق علائم غیر مستقیم مانند خندیدن قابل تشخیص است.

انجمن سرطان شناسی آمریکا گزارش می دهد که یکی از علائم رایج این سرطان درد قفسه سینه است که با خندیدن شدت می یابد؛ به گونه ای که این موضوع می تواند انسداد در ریه ها، تجمع مایعات، بزرگ شدن غدد لنفاوی و تورم را نشان دهد.

علاوه بر این، پزشکان هشدار می دهند که با تنفس عمیق و سرفه، درد ناشی از سرطان ریه می تواند بدتر شود.

در میان سایر علائم رایج برای سرطان ریه، پزشکان سرفه طولانی مدت، خونریزی، گرفتگی صدا، کاهش اشتها، کاهش وزن نامعقول، تنگی نفس، احساس خستگی یا ضعف و همچنین عود مداوم بیماری های عفونی مانند برونشیت یا ذات الریه را نشانه این بیماری تشخیص می دهند.

اگر اعضای دیگر بدن تحت تأثیر قرار بگیرند، بیمار ممکن است از درد استخوان و علائم عصبی مانند سردرد، بی حسی اندام ها، مشکلات تعادل و تشنج و همچنین زردی پوست و چشم و تورم غدد لنفاوی رنج ببرد.

بیمار ممکن است همچنین دچار تورم انگشتان، تورم مفاصل، تورم در قفسه سینه و درد شدید از ناحیه شانه که تا بازو گسترش می یابد، شود.

فردی که سرطان ریه دارد، دچار رشد تومور Pancoast در قسمت فوقانی ریه، افتادگی یا ضعف یک پلک، افتادگی مردمک یک چشم و قطع تعریق در یک طرف صورت، ضعف، و سرگیجه می شود.

همانطور که پزشکان هشدار می‌دهند، ریشه بسیاری از این علائم در بیماری های دیگر نیز وجود دارد. در عین حال آنها تأکید می کنند که هرچه سرطان زودتر تشخیص داده شود، احتمال بهبود آن بیشتر است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز