پیش بینی مرگ از طریق آزمایش خون بیماران کرونایی

۱۳۹۹/۰۹/۳۰ - ۰۶:۵۳:۰۳
کد خبر: ۱۱۰۶۳۹۸
پیش بینی مرگ از طریق آزمایش خون بیماران کرونایی
مطالعه نشان می دهد که خون بیماران کرونایی می تواند شدت بیماری را از ویروس پیش بینی کرده و منجر به درمان های هدفمند شود.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا؛ یک تیم بین المللی از محققان به سرپرستی ایمونولوژیست ها و متخصصان مراقبت های ویژه دالاهوسی در اسپانیا نشانگرهای زیستی کلیدی را در پلاسمای بیماران کرونایی پیدا کرده اند که به پیش بینی شدت بیماری کمک می کند و می تواند به درمان های جدیدی برای ویروس منجر شود.

این یافته ها که روز سه شنبه در مجله Critical Care منتشر شد، شامل 250 بیمار مبتلا به کرونا بود که از نظر وجود پلاسمای اسید ریبونوکلئیک یاRNA ، نقشه ژنتیکی ویروس در اسپانیا مورد آزمایش قرار گرفت.

بیش از 30 بیمارستان تحقیقاتی در کشور در ارزیابی بار ویروسی در پلاسمای سه گروه از بیماران با درجات مختلف بیماری در طول موج اول موج همه گیری در اسپانیا از 16 مارس تا 15 آوریل سال 2020 نقش داشتند.

تیم تحقیق دریافت که 78 درصد بیمارانی که به شدت بیمار بودند، مقادیر بیشتری RNA ویروسی نسبت به بیماران خفیف داشتند. کسانی که فوت کرده اند بیشترین غلظت RNA ویروسی را در پلاسما داشتند، محققان را به این نتیجه رساند که وجود RNA در خون یک بیمار با بیماری بحرانی مرتبط است.

دکتر کلوین (نشان داده شده در سمت چپ) می گوید این تحقیق می تواند در شناسایی سریع بیماران در اورژانس بیمارستان های شلوغ که به مراقبت های فوری و فشرده نیاز دارند و همچنین افرادی که می توانند به خانه خود بروند ، کمک کند.

دکتر "کلوین" می گوید: یک شاخص بسیار قابل اعتماد برای شناسایی بیماران کرونایی شدید که به مراقبت های ویژه نیاز دارند و باید در ICU بستری شوند، وجود دارد که به پزشکان بخش مراقبت های ویژه کمک می کند تا بیماران شدید را در اولویت قرار دهند.

دکتر "کلوین" می گوید که او و همکارانش در حال کار با یک شرکت بزرگ دارویی برای تهیه آزمایش سریع هستند که می تواند در 15 دقیقه نتیجه بگیرد و نشان می دهد که آیا یک بیمار مثبت RNA ویروسی دارد و به چه سطح مراقبتی نیاز دارد. چنین دستگاهی می تواند یک دارایی ارزشمند باشد زیرا تعداد موارد تایید شده و ادامه بستری شدن در بیمارستان به ویژه در ایالات متحده همچنان ادامه دارد.

دکتر "ترزا تام"مدیر ارشد بهداشت عمومی در کانادا گفت: تعداد افرادی که بیماری شدید گزارش می کنند به طور پیوسته در حال افزایش است.

وی افزود: در هفته گذشته به طور متوسط ​​3020 نفر مبتلا به کووید 19 در بیمارستان های کانادا تحت درمان بودند که بیش از 600 نفر تحت مراقبت های ویژه بودند. به ویژه در هفته های اخیر چندین استان از جمله "انتاریو" و "کبک" شاهد افزایش چشمگیر بستری در بیمارستان ها بوده اند.

دکتر کلوین می گوید: اهمیت این مطالعه این است که اجازه می دهد تا بیمارانی که بیشترین نیاز به پذیرش ICU را دارند شناسایی شوند.

از طرف دیگر، این تیم همچنین کشف کرد که وجود RNA به طور مستقیم با یک پاسخ ایمنی ناکارآمد ارتباط دارد. این ممکن است باعث شود بیماران شدید نتوانند عفونت کووید 19 را دفع کنند و این امر تا حدی به دلیل افزایش سطح پروتئین های خاص است.

شناسایی این بیماران همچنین به شناسایی افرادی که می توانند با روش های درمانی جدید مانند کوکتل های آنتی بادی تحت درمان قرار گیرند، کمک می کند.

وی گفت: ما همچنین در تلاش هستیم تا بدانیم که چرا اجزای ویروسی در خون وجود دارد و چگونه این امر منجر به اختلال در عملکرد سیستم ایمنی بدن و بیماری شدید می شود. اکنون چندین سرنخ پیش روی ما قرار دارد و امیدواریم بتوانیم روش های درمانی جدیدی برای کمک به درمان بیماران شدید ایجاد کنیم.

منبع:روزنامه نوآوران

نظر شما