تمام دستاوردهای محمد بن سلمان در دوران ولیعهدی!

۱۳۹۹/۱۰/۰۵ - ۲۱:۳۴:۰۶
کد خبر: ۱۱۰۹۴۴۳
تمام دستاوردهای محمد بن سلمان در دوران ولیعهدی!
حدود سه سال از زمان ولیعهدی محمد بن سلمان می گذرد که این سمت را به زور از محمد بن نایف پسر عموی خود گرفت تا عملاً مدیریت مسائل داخلی و خارجی عربستان را بر عهده بگیرد.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا؛ اما محمد بن سلمان در سطح داخلی و خارجی برای عربستان در درجه اول و برای خود در درجه دوم چه دستاوردی داشته است؟ شرایط کنونی آشکارا وضعیت فعلی محمد بن سلمان را نشان می دهد. همه دستاورد محمد بن سلمان طی سالیان گذشته رابطه اش با ترامپ بوده که طی روزهای آتی کاخ سفید را ترک می کند و محمد بن سلمان را با بایدن که ظاهرا از شیوه مدیریتی بن سلمان ناخرسند است، تنها می گذارد.

محمد بن سلمان طی دوران ولیعهدی هیچ دوستی برای خود نگذاشته تا به آنان اعتماد کند. در سطح داخلی نیز به دلیل استبداد رای در حکومت و تلاش برای اخراج و به حاشیه راندن همه فرزندان این خانواده که امکان رقابت با وی داشته باشند، به نظر نمی رسد مورد قبول فرزندان خاندان حاکم باشد.

در سطح همسایگان نیز محمد بن سلمان به یمن اعلان جنگ داد و رابطه اش را با قطر قطع کرد و محاصره آنجا را رهبری کرد و امروز نیز فقط با شریک خود محمد بن زیاد و امرای بحرین ارتباط دارد که با توجه به انقلاب مردمی که خواهان برکناری وی هستند، مشروعیت چندانی ندارند.

اما محمد بن سلمان هنوز به آنان پایبند است یا اینکه کسی جز آنان برایش باقی نمانده به گونه ای که امروز در سخنانش در نخستین نشست شورای هماهنگی عربستان و بحرین به هماهنگی‌های میان دو کشور با ریاست خود و ریاست ولی عهد بحرین و سلمان بن حمد آل خلیفه ولی عهد بحرین،به عمق و استحکام رابطه عربستان سعودی و بحرین تاکید کرد.

محمد بن سلمان در سطح منطقه نیز روابط خود را با پاکستان و ترکیه قطع و روابط خود با ایران را بحرانی کرد و به نظر می رسد امروز در منطقه تنهاست و نتوانسته با اروپایی ها نیز روابط خوبی داشته باشد.

اما سوال این است آینده محمد بن سلمان با رفتن ترامپ و همه این بحران هایی که در سطح داخلی و خارجی به بار آورده چه می شود؟

منبع:العالم

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز