روایتی شنیدنی استاندار اسبق کرمان از حاج‌قاسم / از دی ماه ۶۰ تا دی ماه ۸۲

۱۳۹۹/۱۰/۱۱ - ۱۶:۰۰:۴۰
کد خبر: ۱۱۱۲۹۹۳
استاندار اسبق کرمان می‌گوید: از نزدیک شاهد ایثارگری حاج قاسم در زلزله دی ماه سال ۸۲ در بم بودم.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا؛ سردار محمد رئوفی‌نژاد معاون قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء سپاه پاسداران که ۱۲ سال به‌عنوان فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله و استاندار در کرمان حضور داشته است از سال ۶۰ و قبل از عملیات فتح‌المبین با شهید سردار حاج قاسم سلیمانی دوست شد و این دوستی و رفافت تا زمان شهادت حاج قاسم ادامه داشت.

سینه سردار رئوفی‌نژاد هم مانند دیگر دوستان حاج قاسم پر از خاطرات و حرف‌های ناگفته درباره شخصیت این شهید بزرگوار است، خاطراتی که نه تنها شنیدنی و خواندنی‌ست بلکه چراغ راه و درس زندگی برای خیلی‌هاست.

معاون قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء سپاه پاسداران با اشاره به اینکه شهید سردار حاج قاسم سلیمانی یکسری خصوصیات اخلاقی با جذبه برای عامه مردم و دوستان خود داشت، اظهار کرد: نوع رفتار و ارتباط حاج قاسم با مردم انصافا به همان صمیمیت، نیت خالص و از صمیم قلب و اخلاصی بود که در فیلم‌هایی می‌بینیم که بعد از شهادتش پخش شد.

رئوفی‌نژاد بیان داشت: حاج قاسم واقعا به مردم عشق می‌ورزید و این عشق، عشق عجیبی بود و فرق نمی‌کرد، دوستان جبهه یا مردم عادی باشند.

حاج قاسم، مردانگی مخلصانه‌ای داشت

وی از رابطه خیلی نزدیک شهید سلیمانی با دوستان خود سخن به میان آورد و افزود: همه جا این را گفته‌ام که حاج قاسم یک مردانگی مخلصانه‌ای داشت و اگر متوجه می‌شد، دوست و رفیقی به مشکل خورده است، امکان نداشت برای او وقت نگذارد و دغدغه نداشته باشد، درگیر آن قضیه می‌شد تا مشکل را برطرف کند و زمانی که در کرمان حضور داشتم، خیلی شاهد این موضوع بودم.

شهید سلیمانی در هر صحنه‌ای برای کمک پای کار بود

فرمانده وقت لشکر ۴۱ ثارالله و و قرارگاه عملیاتی جنوب‌شرق کشور بیان داشت: حضور به‌موقع در عرصه‌ها و صحنه‌های مختلف از ویژگی‌های سردار سلیمانی بود و علاوه بر صحنه‌های خارجی در داخل کشور هم هر اتفاقی می‌افتاد، حاج قاسم حاضر می‌شد و کمک می‌کرد.

رئوفی‌نژاد در ادامه سخنان خود به بیان خاطراتی از حضور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در سانحه سقوط هواپیمای سپاه در ارتفاعات سیرچ کرمان پرداخت و ابراز داشت: در سال ۸۱ که فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله بودم و هواپیمای ایلیوشین سپاه که از زاهدان به کرمان می‌آمد و دچار سانحه شد و ۲۷۶ نفر بچه‌های لشکر شهید شدند، حاج قاسم فردای آن روز خودش را به کرمان رساند و در منطقه در کنار من مستقر شد.

مجروحان زلزله بم بر دوش حاج‌قاسم

وی تصریح کرد: با توجه به وضعیت جوی پیدا کردن پیکر شهدا و انتقال آن‌ها از بالای کوه به پایین کار بسیار سخت و دشواری بود، اما سردار سلیمانی با تب و تابی وصف‌ناپذیر دو، سه روز در کنار من ماند و کار‌ها را پیگیری با دلسوزی می‌کرد و وقت گذاشت و ماند تا تشییع بچه‌ها انجام شد و من نهایت تقدیر و تشکر را از او داشتم و حضور ایشان در آن صحنه را فراموش نمی‌کنم.

استاندار اسبق کرمان ادامه داد: صحنه دیگری که خودم ناظر آن بودم، حضور حاج قاسم در زلزله بم در سال ۸۲ بود، شهید سلیمانی و شهید احمد کاظمی که آن زمان فرمانده نیروی هوایی سپاه بود در فرودگاه بم مستقر شدند.

رئوفی‌نژاد عنوان کرد: فرودگاه بم بعد از زلزله آسیب دیده بود و امکان ناوبری برای هواپیما وجود نداشت، اما با جسارت و شجاعت احمد کاظمی هواپیما‌های سپاه در این فرودگاه نشستند و من از نزدیک شاهد ایثارگری حاج قاسم بودم که مجروحانی که از زیرآوار بیرون آورده بودند را روی دست و شانه خود با سختی و مشقت از پله‌های هواپیما بالا می‌برد، حتی شب نمی‌خوابید و خدمت بزرگ و ماندگاری به بازماندگان زلزله بم داشت.

وی خاطرنشان کرد: تاریخ کرمان نقش بی‌بدیل حاج قاسم در زلزله بم را فراموش نمی‌کند، شهید سلیمانی در حالی که وظیفه و مسوؤلیتی نداشت، اما با دلسوزی به مردم بم خدمت کرد.

روایتی شنیدنی استاندار اسبق کرمان از حاج‌قاسم / از دی ماه ۶۰ تا دی ماه ۸۲

سردار سلیمانی یک خبره نظامی، سیاسی و دیپلماسی بود

این یادگار دوران دفاع مقدس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رفاقت دیرینه خود با شهید سلیمانی ابراز داشت: دی ماه سال ۶۰ و قبل از عملیات فتح المبین با حاج قاسم آشنا شدم و ما از آن زمان تا پایان جنگ به همراه سایر فرماندهان از جمله کاظمی، خرازی، باکری، همت، مرتضی قربانی، اسدی، فضلی، رودکی، قالیباف و قاآنی که موسس تیپ‌ها و لشکر‌ها بودند با هم بودیم، سفر‌های کاری و زیارتی می‌رفتیم و در هشت سال دفاع مقدس ارتباط تنگاتنگی با هم داشتیم.

رئوفی بیان داشت: از روحیات و خُلقیات حاج قاسم درس می‌گرفتم و ۱۲ سالی که به عنوان فرمانده لشکر و استاندار در کرمان بودم، ارتباط نزدیکی با او داشتم و حتی زمانی که از کرمان رفتم هم با حاج قاسم ارتباط داشتم و در رفت و آمد بودیم.

وی خاطرنشان کرد: حاج قاسم مشاور خوبی برای تصمیم‌گیری‌های شخصی خودم هم بود، تصمیمات سرنوشت‌ساز زندگی‌ام را با ایشان مطرح می‌کردم و با توجه به اینکه روحیات من را به‌خوبی می‌شناخت، می‌دانست چه چیزی برای من خوب است.

معاون قرارگاه مرکزی خاتم انبیاء سپاه پاسداران با بیان اینکه شهید سلیمانی صبر و حوصله عجیبی داشت، تصریح کرد: حاج قاسم با تعمق حرف می‌زد و جمله‌به‌جمله‌اش روی حساب بود و در ۱۰، ۱۵ سال گذشته هر وقت او را می‌دیدم از نظر عقلانیت، درایت، بُعد معنوی، تفکر، دوراندیشی، تحلیل، نظر دادن روی مسائل خارجی، منطقه و مسائل داخل کشور پخته‌تر شده بود و حساب‌شده حرف می‌زد و نظر می‌داد و یک خبره نظامی، سیاسی و دیپلماسی شده بود.

رئوفی با یادآوری دیدار سردار شهید سلیمانی با پوتین تصریح کرد: حاج قاسم در یک جلسه با پوتین توانست او را به این تصمیم برساند که روسیه در صحنه سوریه حضور پیدا کند و در واقع ایشان اعمال‌کننده سیاست‌های راهبردی نظام در عرصه و صحنه نظامی، امنیتی، سیاسی و دیپلماسی خارج کشور بود.

نظر حاج قاسم «راهبرد» بود

وی با تاکید به اینکه اعتماد زیادی به سردار سلیمانی بود و وی همه مسائل صحنه را مدیریت می‌کرد، اضافه کرد: حاج قاسم در هر اتفاق سیاسی، امنیتی، اجتماعی و نظامی در سوریه در صحنه و تصمیم‌گیرنده بود.

این فرمانده ارشد نظامی از سردار سلیمانی به عنوان فرماندهی جامع و مورد اعتماد نظام نام برد و بیان داشت: نظر حاج قاسم به‌علت تحلیل و سابقه خوبی که داشت برای تصمیم‌گیرندگان در صحنه‌های مختلف «راهبرد» بود.

رئوفی‌نژاد افزود: همیشه نگران حاج قاسم بودم و به همه می‌گفتم برای ایشان دعا کنیم با همین اقتدار و بدون هیچ خطری پیش برود، زیرا او دائم‌الخطر بود.

روایتی شنیدنی استاندار اسبق کرمان از حاج‌قاسم / از دی ماه ۶۰ تا دی ماه ۸۲

ارتش نیم‌میلیونی حاج قاسم و دست‌های خالی ائتلاف غربی، عبری و عربی

وی با اشاره به خدمات و آثار شهید سلیمانی در انسجام و توسعه کمی کیفی جبهه مقاومت خاطرنشان کرد: امروز ارتش نیم میلیونی در منطقه داریم که ایرانی نیستند، اما سازمان‌یافته، گوش به‌زنگ و با تجربه در صحنه سوریه، عراق، لبنان و یمن حضور دارند و این لشکر و ارتشی است که با درایت حاج قاسم شکل گرفت و برای همیشه می‌ماند، فرهنگ آنها، فرهنگ سلیمانی و فرهنگ مقاومت است.

معاون قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء سپاه پاسداران در پایان سخنان خود اظهار داشت: خدا را شکر می‌کنیم که جهان اسلام و امت اسلام از وجود سردار سلیمانی بهره‌مند شد و شاهد آثار پر برکت خون این شهید در جهان اسلام و جبهه مقاومت هستیم و ائتلاف غربی، عبری و عربی امروز در سوریه، عراق و یمن دست‌شان خالی‌ست که این مهم به برکت جبهه مقاومت و خون سید و سالار جبهه مقاومت سردار حاج قاسم سلیمانی‌ست.

منبع: فارس

نظر شما