ترافیک سفر مقامات دولت ترامپ به منطقه در دقیقه نود!

۱۳۹۹/۱۰/۱۴ - ۲۳:۱۸:۵۳
کد خبر: ۱۱۱۴۷۴۳
ترافیک سفر مقامات دولت ترامپ به منطقه در دقیقه نود!
مقامات آمریکایی متعددی در دو هفته نخست ژانویه و در واپسین روزهای دولت ترامپ قصد دارد به منطقه غرب آسیا سفر کنند.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا، در حالی که دولت ترامپ تنها تا 17 روز دیگر در کاخ سفید حضور خواهد داشت تعدادی از مقامات ارشد دولت وی قصد دارند به کشورهای منطقه غرب آسیا سفر کنند.

بر اساس گزارش‌ها، «مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا طی روزهای آتی به بحرین و سرزمین‌های اشغالی فلسطین سفر خواهد کرد.

«دیوید شنکر» معاون وزیر خارجه در امور خاور نزدیک به کشورهای اردن، الجزایر و مغرب سفر خواهد کرد.

«جویل رایبرن» نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه نیز قصد دارد در روزهای آینده به اردن و امارات سفر کند.

«استیون منوشین» وزیر خزانه‌داری و «چاد ولف» وزیر امنیت داخلی آمریکا نیز قصد دارد تا پیش از پایان دولت ترامپ به کشورهای حاشیه خلیج فارس سفر کنند.

این در حالی است که قرار بود «جرد کوشنر» مشاور ارشد ترامپ نیز در هفته دوم ماه ژانویه به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس سفر کند که این سفر لغو شده است.

از کوشنر به عنوانی یکی از افراد کلیدی دولت ترامپ برای فشار به کشورهای عربی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی یاد می‌شود.

رئیس‌جمهور آمریکا چندی پیش در اقدامی به منظور تجلیل از عملکرد مقام‌های دولتش در رابطه با توافق عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی به کوشنر «مدال امنیت ملی» داد.

آمریکا با انواع فشار و تطمیع و در پیش گرفتن سیاست چماق و هویج، طی چهار ماه اخیر کشورهای امارات عربی متحده، بحرین، سودان و مغرب را به توافق سازش و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی سوق داد.

بنا بر گزارش رویترز، برخی مقام‌های ارشد آمریکایی امیدوار هستند که تا قبل از ۲۰ ژانویه (اول بهمن) پایان دولت ترامپ و مراسم تحلیف ریاست جمهوری جدید، یک کشور دیگر هم به توافق سازش با فلسطین اشغالی اضافه شود.

منبع:العالم

نظر شما