آغاز کوچ واتس آپی‌ها به پیام رسان‌های دیگر!

۱۳۹۹/۱۰/۲۳ - ۱۰:۲۳:۲۷
کد خبر: ۱۱۱۹۴۱۹
آغاز کوچ واتس آپی‌ها به پیام رسان‌های دیگر!
با مقررات جدید واتس اپ، کاربران به دنبال پیام رسانی دیگر رفته اند.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا، همین چند روز پیش درباره تغییراتی که واتس آپ در مقررات حریم شخصی خواهد داشت نوشتیم. مقرراتی که کاربران را مجبور به اشتراک‌گذاری داده‌های شخصی با فیس بوک می‌کند تا از این راه درآمد زایی داشته باشد و اگر شما اجازه این دسترسی را ندهید از ۸ فوریه یعنی ۲۰ بهمن امسال دیگر نمی‌توانید از خدمات واتس آپ استفاده کنید همین اتفاق باعث شد بسیاری از کاربران واتس آپ به فکر کوچ از این اپلیکیشن باشند و «ایلان ماسک» هم که ثروتمندترین فرد جهان است، در واکنش به این حرکت واتس آپ از مردم خواست که به پیام رسان سیگنال بپیوندند و بنا به گزارش رویترز، داده‌های جمع‌آوری شده نشان می‌دهد دانلود سیگنال در فروشگاه‌های آنلاین در روز‌های اخیر افزایش چشم گیری داشته است. به همین دلیل امروز درباره این پیام رسان و همچنین فرصتی که برای پیام رسان‌های داخلی ایجاد شده نوشته ایم.

مهاجرت به سیگنال

ما ایرانی‌ها در یک دهه اخیر شبکه‌های اجتماعی گوناگونی را تجربه کردیم و هربار گروهی از شبکه‌ای به شبکه دیگر رفته ایم. کوچ از وی چت به وایبر و از وایبر به تلگرام مهم‌ترین آن‌ها بودند. بعد از این که تلگرام فیلتر شد کاربران زیادی به واتس آپ روی آوردند تا جایی که کاربران ایرانی این اپلیکیشن به حدود ۵۰ میلیون نفر رسید، اما به نظر می‌رسد قانون جدید واتس آپ باعث شود کاربران ایرانی کوچ جدیدی را در شبکه‌های اجتماعی تجربه کنند که سیگنال با توجه به ظرفیت و البته تعریف بزرگانی مثل ایلان ماسک می‌تواند مقصد بعدی باشد.

سیگنال می‌تواند جای واتس آپ را بگیرد؟

سیگنال حدود ۵ سال بعد از واتس آپ ارائه شده است. این سرویس در سال ۲۰۱۳ در آمریکا و توسط فردی به نام «مکسی» به همراه یک تیم ۳ نفره ایجاد شد و در سال ۲۰۱۴ برای دانلود و استفاده در دسترس قرار گرفت در حالی که واتس آپ از سال ۲۰۰۹ در دسترس کاربران است. تمرکز اصلی سیگنال از زمان ارائه تا کنون، روی امنیت است. همچنین در سال ۲۰۱۸ مجلس سنای آمریکا این پیام رسان را به سناتور‌های خود پیشنهاد داد. این گزاره‌ها به ما می‌گوید که اگر شما به امنیت پیام‌ها یا مکالمات خود اهمیت می‌دهید، Signal یکی از گزینه‌هایی است که اگر از واتس آپ بهتر نباشد، بدتر نیست. البته این پیام رسان بیشتر شبیه به واتس آپ است تا تلگرام و ایجاد کانال در این پیام رسان هنوز وجود ندارد.

فرصت‌هایی که می‌سوزد

در حالی که در برهه‌های مختلف فرصت‌های ارزشمندی برای پیام رسان‌های داخلی فراهم می‌شود، اما پلتفرم‌های داخلی انگار در خواب به سر می‌برند و حاضر به استفاده از این فرصت‌ها نیستند. تغییر مقررات واتس آپ به احتمال زیاد کوچ کاربران ایرانی را از این پیام رسان به پیام رسانی دیگر به دنبال خواهد داشت و این اتفاق در حالی رخ خواهد داد که پیام رسان‌های داخلی نه ارتقای فنی داشته اند که توان همراهی کاربران بیشتر را داشته باشند و نه تلاشی برای جلب اعتماد کاربران داشته اند. البته این نکته حائز اهمیت است که این کوچ اولین فرصت نبوده و آخرین فرصت نیست، اما پیام رسان‌های داخلی باید قدر این فرصت‌ها را بدانند.

منبع: روزنامه خراسان

نظر شما