بن سلمان چگونه سعودی ها و جزییات زندگی شان را رصد می کند؟

۱۳۹۹/۱۰/۲۳ - ۲۲:۴۹:۰۷
کد خبر: ۱۱۱۹۸۳۴
بن سلمان چگونه سعودی ها و جزییات زندگی شان را رصد می کند؟
حساب کاربری "العهد الجدید" جزییات خطرناکی درباره دو اپلیکیشن "توکلنا" و "تطمن" که عربستان سال گذشته برای شهروندان خود راه اندازی کرد، برملا ساخت و گفت که این برنامه ها برای جاسوسی بر شهروندان سعودی است.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا حساب العهد الجدید تاکید کرد که این دو اپلیکیشن برای جاسوسی هستند و و برای رصد کردن شهروندان سعودی و ورود به موبایل های آنها و رصد کردن عکس ها و پیام ها و دیگر اطلاعات آنهاست.

پس از آنکه وزارت بهداشت عربستان به ادعای کاهش گسترش ویروس کرونا اپلیکیشن "توکلنا" را در دستور کار قرار داد، شهروندان سعودی از این برنامه در تلفن های همراه خود استفاده کردند.

این اپلیکیشن توسط مرکز ملی اطلاعات، توسعه و طراحی شد. مرکز ملی اطلاعات عربستان ادعا کرد که این برنامه اطلاعات بی شماری به صورت مستقیم ارائه می دهد. بنا به ادعای وزارت بهداشت این برنامه می تواند در شناسایی زودهنگام موارد مشکوک به ویروس کرونا سهیم گردد.

اما برنامه "تطمن" را وزارت بهداشت عربستان چند ماه پیش راه اندازی کرد وادعا کرد که برای پیشگیری از ویروس کرونا و کاهش شیوع آن است و هدف این برنامه ارائه نکات بهداشتی لازم برای شهروندان و افراد مقیم در کشور است.

پیش از این روزنامه گاردین از سوء استفاده سعودی ها به منظور دریافت اطلاعات تماس های اتباع این کشور در خارج از خاک عربستان پرده برداشته بود. بر این اساس آنها به وسیله تکنولوژی تلفن های همراه و برخی از برنامه های مورد استفاده اطلاعات مرتبط با فعالیت های اتباع عربستان در کشورهای دیگر و خصوصا در خاک ایالات متحده را دریافت می کردند. طبق این گزارش میلیون ها مورد از رویدادها و فعالیت های کاربران سعودی از ماه نوامبر سال گذشته به این شکل در اختیار شبکه های جاسوسی عربستان سعودی قرار گرفته است

در گزارش گاردین به مشارکت و همکاری سه اپراتور اصلی تلفن همراه در عربستان ، شرکت های تله کام، موبایلی و زین در این پروژه جاسوسی اشاره شده است.

منبع:العالم

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز