جوبایدن در تگزاس حالت فاجعه بزرگ اعلام می‌کند

۱۳۹۹/۱۲/۰۲ - ۱۰:۰۸:۱۴
کد خبر: ۱۱۴۰۰۸۱
جوبایدن در تگزاس حالت فاجعه بزرگ اعلام می‌کند
رئیس‌جمهور آمریکا، اعلام حالت فاجعه بزرگ در ایالت تگزاس را در دست بررسی دارد.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا به نقل از شبکه الجزیره، رئیس جمهور آمریکا برای اعلام حالت فاجعه بزرگ در مناطق بحران زده جنوب این کشور اعلام آمادگی کرد.

جو بایدن روز جمعه اعلام کرد آماده است تا در ایالت تگزاس و دیگر مناطق متاثر از سرمای بی سابقه حالت اضطراری اعلام کند. رئیس جمهور آمریکا، که در رقابت‌های سوم نوامبر نتوانست رای مردم ایالت تگزاس را جلب کند، همچنین از احتمال سفر خود به مناطق جنوبی آمریکا خبر داد.

بر اساس گزارش رسانه ای، گرگ ابوت، فرماندار تگزاس عصر پنجشنبه از دولت فدرال خواست تا در این ایالت حالت اضطراری اعلام کند. جن ساکی، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید روز گذشته به خبرنگاران گفت که بایدن از تیم خود خواسته بررسی اعلام حالت فوق العاده را تسریع بخشند. 

او افزود بایدن روز جمعه با مدیر موقت آژانس مدیریت اضطراری فدرال (FEMA) تماس خواهد گرفت. یک مقام دولتی آمریکا نیز اعلام کرد کاخ سفید با شهرداران و مقامات ایالتی در تگزاس در تماس بوده، تا مطمئن شود که آن‌ها با آژانس مدیریت اضطراری فدرال در ارتباط هستند و به منابع درون دولت فدرال دسترسی دارند.

گفته می‌شود تاکنون ۳۰ نفر بر اثر سرمای شدید و کولاک در تگزاس جان خود را از دست داده‌اند و عده‌ای از آن‌ها در حالی جان سپردند که در داخل خانه‌شان محلی برای گرم کردن خود نمی‌یافتند. همچنین شبکه سی‌ان‌ان اعلام کرد توفان مرگباری که با خود برف و کولاک را در بخش‌هایی از آمریکا به ارمغان آورده و سبب قطعی برق در مناطقی از این کشور شده، زنگ هشدار را برای بیش از ۱۰۰ میلیون نفر از تگزاس تا نیوانگلند به صدا در آورده است.

علاوه بر توفان، سرمای وحشتناک در مناطق مرکزی و جنوبی آمریکا همچنان ادامه دارد. گفته می‌شود مقامات به حدود ۲.۵ میلیون خانه هشدار قطعی آب و کمبود آب جوش را صادر کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز