عادت غذایی خطرناک برای سیستم ایمنی بدن

۱۳۹۹/۱۲/۰۵ - ۲۰:۴۶:۴۹
کد خبر: ۱۱۴۲۳۹۰
عادت غذایی خطرناک برای سیستم ایمنی بدن
دانشمندان عادت غذایی خوردن بیش از حد فروکتوز (قند حاصل از میوه ها) را برای سلامتی بدن مضر می دانند.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا، اسپوتنیک به نقل از نتایج تحقیقات منتشر شده در مجله نیچر نوشت: دانشمندان عادت غذایی را که برای سیستم ایمنی بدن خطر ایجاد می کند را فهرست بندی کردند، بر اساس این تحقیق،  دوزهای بالای فروکتوز بر سیستم ایمنی بدن تأثیر منفی می گذارد.

 این نتیجه توسط متخصصان دانشگاه سوانزی، دانشگاه بریستول و موسسه فرانسیس کریک به دست آمد که تأثیر  قند فروکتوز را بر روی موش ها بررسی کردند. گلوکز موجود در میوه ها باعث تحریک گلوتامینولیز و متابولیسم اکسیداتیو در بدن موش ها می شود که فرآیندهایی که سطح سیتوکین های التهابی را افزایش می دهند.

تحقیقات نشان داده است که واکنش های التهابی سیستم ایمنی بدن ناشی از مصرف زیاد فروکتوز باعث اختلال در اندامها و همچنین آسیب به سلولها و بافتها می شود.

در پاییز سال 2020 ، دانشمندان دانشگاه کلرادو در ایالات متحده دریافتند که فروکتوز  که همراه با گلوکز در قند موجود است و همچنین اسید اوریک که در هنگام متابولیسم گلوکز تشکیل می شود، خطر ابتلا به اختلالات رفتاری مانند اختلال بیش فعالی را بیشتر می کند. کارشناسان معتقدند که فروکتوز باعث تحریک و تصمیم گیری سریع و پرخاشگری می شود. فروکتوز شیرین‌کننده‌ای طبیعی است که به صورت فراوان در میوه‌ها و عسل موجود می‌باشد. این شیرین‌کننده به صورت شربت در صنایع مختلف غذایی و دارویی به عنوان بهترین جایگزین ساکارز نیز به کار می رود.

نظر شما