مومن «نمک نشناس» نیست!

۱۴۰۰/۰۷/۱۴ - ۱۹:۰۰:۴۴
کد خبر: ۱۲۴۳۲۴۸
خداوند در آیه ۷۷ سوره قصص اشاره می کند که به شما نعمت های فراوان دادیم تا بهره ببرید پس فساد نکنید که خداوند مفسیدن را دوست ندارد.

به گزارش روی خط رسانه های خبرگزاری برنا، تلاوت قرآن در ماه مبارک رمضان بسیار توصیه شده و برای آن پاداشی عظیم وعده داده شده است.

خوب است که در کنار تلاوت و ترتیل آیات قرآن قرآن، توصیه های خداوند در قرآن برای ساختن یک سبک زندگی سلامت و دینی را هم مورد بررسی قرار دهیم. ممکن است در مطالعه روزانه قرآن این نکات به چشم ما نیامده باشد، حال آنکه طبق وعده الهی این کتاب برای هدایت بشر در همه زمان ها کارگشاست و نکات کلیدی بسیار جالبی در آن وجود دارد.

در طول ماه مبارک هر روز یه توصیه قرآن برای فرد مومن را منتشر می کنیم.

توصیه بهشتی چهار

نمک نشاس نباش!

قدرشناسی یک ویژگی اخلاقی بسیار مهم و ارزشمند است اما در کنار قدرشناسی باید «نمک نشناس» هم نباشیم! اصطلاحا می گویند فلانی نمک خورد اما نمکدان را شکست! یعنی در جواب خوبی و لطف دیگری او خیانت و بدی کرد.

خداوند هم به عنوان بخشنده ترین بخشنده ها الطاف زیادی به ما داشته و دارد. خداوند به ما توصیه می کند از تمام نعمت های حلال دنیا بهره ببریم و در ازای این خوبی های خداوند به او خیانت نکنیم و معصیت نکنیم.

این نکته در آیه ۷۷ سوره قصص به خوبی اشاره شده است.
متن آیه

(وَ ابْتَغِ فیما آتاک اللَّهُ الدَّارَ الْآخِرَةَ وَ لا تَنْسَ نَصیبَک مِنَ الدُّنْیا وَ أَحْسِنْ کما أَحْسَنَ اللَّهُ إِلَیْک  وَ لا تَبْغِ الْفَسادَ فِی الْأَرْضِ إِنَّ اللَّهَ لا یُحِبُّ الْمُفْسِدینَ  ( القصص :  77)

معنی آیه:

و با آنچه خدایت داده سراى آخرت را بجوى و سهم خود را از دنیا فراموش مکن، و همچنانکه خدا به تو نیکى کرده نیکى کن  و در زمین فساد مجوى که خدا فسادگران را دوست نمی‌دارد.

منبع:خبرگزاری دانشجو

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز