رشد بازارهای سهام ایالات متحده در پی کاهش بیشتر ارزش دلار

۱۳۹۴/۰۳/۲۱ - ۱۴:۵۹:۴۹
کد خبر: ۲۹۱۵۰۵
رشد بازارهای سهام ایالات متحده در پی کاهش بیشتر ارزش دلار
خوش بینی ها دربارۀ پیشرفت در مذاکرات تمدید کمک مالی به یونان و رشد سهام IFC Markets - بخش فن آوری و مالی باعث شد تا سهام ایالات متحده در روز هارشنبه رشد پیدا کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا، خوش بینی ها دربارۀ پیشرفت در مذاکرات تمدید کمک مالی به یونان و رشد سهام بخش فن آوری و مالی باعث شد تا سهام ایالات متحده در روز چهارشنبه رشد پیدا کنند. شاخص S&P 500 رشدی 1.2درصدی پیدا کرد و همۀ ده بخش اصلی اش با رشد بسته شدند. بخش فن آوری با 1.6% و بخش مالی با 1.4% رشد پیشتاز رشد بودند. چشم اندازهای مربوط به افزایش نرخ های بهره در ایالات متحده همزمان با افزایش بازدهی اوراق قرضۀ ایالات متحده باعث رشد بخش مالی شد. ارزش سهام Goldman Sachs رشدی 2درصدی پیدا کرد. ارزش سهام Netflix پس از آنکه سهامدارانش افزایش تعداد سهام شرکت را به تصویب رساندند 3.7% افزایش پیدا کرد. شرکت HCC Insurance Holdings با افزایش ارزش سهام 36.4درصدی مواجه شد و این پس از آن صورت گرفت که شرکت Tokio Marine Holdings موافقت کرد این صادرکنندۀ آمریکایی را 7.5 میلیارد دلار خریداری کند. حجم معاملات در بورس های سهام ایالات متحده به 6.5 میلیارد سهم رسید که حدود 8% بالاتر از میانگین ماهیانه می باشد.

ارزش دلار در برابر ارزهای اصلی کاهش پیدا کرد بطوریکه شاخص دلار ICE با 0.6% ریزش به 94.56 واحد رسید. امروز در ساعت 13:30 CET آمار مربوط به خرده فروشی منتشر خواهد شد. همزمان شاخص بهای واردات ماه مه و آمار مربوط به تعداد مدعیان بیکاری در ایالات متحده منتشر خواهد شد. تخمین اولیه برای دلار مثبت است. در ساعت 15:00 CET نیز آمارمربوط به موجودی انبارهای عمده فروشی برای ماه آوریل منتشر خواهد شد. تخمین اولیه در این ارتباط خنثی است.

اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه آلمان درصدد است به توافقی مردد در ارتباط با کمک مالی به یونان برسد که طی آن بخشی از کمک مالی آزاد گردد مشروط به آنکه آتن متعهد گردد لااقل یکی از اصلاحات اقتصادی را انجام دهد. پس از انتشار این خبر و تقویت ضریب اطمینان سرمایه گذاران، سهام اروپا در روز چهارشنبه رشد پیدا کردند. سخنگوی دولت آلمان پس از آن گفت که آلمان فقط توافق کمک مالی به ازای اصلاحات بین یونان و وام دهندگان بین المللی را می پذیرد همانطوریکه تمام سه موسسۀ وام دهنده به تصویب رسانده اند. شاخص Stoxx Europe 600 رشدی 1.8درصدی پیدا کرد و به شش روز ریزش پایان داد. شاخص DAX 30 در آلمان 2.4% رشد پیدا کرد و پس از ریزش در محدودۀ اصلاح در روز دوشنبه رشد پیدا کرد. نوسان در بازارهای اوراق قرضه که در هفتۀ گذشته روی سهام فشار وارد کرد همچنان ادامه دارد بطوریکه بازدهی اوراق قرضۀ ده ساله برای اولین بار از سپتامبر 2014 تاکنون 1% افزایش پیدا کرد. انتظار نمی رود که امروز در منطقۀ یورو هیچ آمار اقتصادی مهمی گزارش شود.

شاخص  Nikkeiامروز با 1.7% رشد بسته شد و پس از رسیدن به پایین ترین سطح طی سه هفتۀ اخیر رشد پیدا کرد که تحت تاثیر این امیدواری ها بود که یونان به توافق با وام دهندگانش نزدیک شده است. تحت تاثیر سخنان "هاروهیکو کورودا"، رئیس بانک مرکزی ژاپن، ین پس از رشد، ضعیف شد. فردا در ساعت 5:30 CET آمار مربوط به به تولید صنعتی ماه آوریل و فعالیت صنعتی در ژاپن منتشر خواهد شد. تخمین اولیه مثبت است.

بانک مرکزی نیوزیلند با کاهش نرخ 0.25درصدی نرخ بهره به 3% و نشان دادن اینکه هنوز احتمال اتخاذ سیاست تسهیلی پولی وجود دارد، بازارها را غافلگیر کرد.

بانک جهانی در روز چهارشنبه تخمین اش در ارتباط با رشد جهانی برای امسال را کاهش داد و رقم 3% که در ماه ژانویه تخمین زده بود را به 2.8% رساند.

قیمت های نفت(Oil prices) در روز چهارشنبه افزایش پیدا کردند چراکه ادارۀ اطلاعات انرژی ایالات متحده (EIA) گزارش داد که عرضۀ نفت بطور هفتگی 6.8 میلیون بشکه کاهش داشته است در حالیکه تولید داخلی در مقیاس هفتگی با 24 هزار بشکه افزایش به 9.61 میلیون بشکه در روز رسید. امروز قیمت ها در حال ریزش هستند چراکه بانک جهانی تخمین اش را برای رشد اقتصاد جهانی در سال 2015 کاهش داد.

قیمت های طلا(Gold) در روز چهارشنبه افزایش پیدا کردند که تحت تاثیر ضعف دلار و افزایش نگرانی ها دربارۀ بحران بدهی یونان بود اما این افزایش قیمت توسط خروج های صورت گرفته از صندوق های سرمایه گذرای مشترک قابل معامله در بورس (EFT) متوقف شد. روز سه شنبه میزان ذخایر در برترین ETF طلا (SPDR Gold Trust) با 0.42% کاهش به 705.72 تن رسید که پایین ترین سطح از ژانویه تاکنون می باشد. میزان ذخایر نزد هشت ETF برتر به پایین ترین سطح در پنج سال اخیر رسید.

ارزش ریال(IRR) ایران در برابر دلار از ابتدای هفته 0.6% کاهش پیدا کرد. رئیس سازمان هواپیمایی کشور در روز سه شنبه گفت که اگر واشنگتن تلاش کند از خرید هواپیماهای جدید خطوط هوایی بین المللی جلوگیری کند، اقدامی قانونی انجام خواهد داد. ماهان ایر که در لیست سیاه واشنگتن قرار دارد، هشتمین فروند ایرباس دست دوم A340 و یک فروند ایرباس A321 را در ماه مه در مخالفت با تحریم های ایالات متحده خریداری کرد. خبرگزاری فارس در اول ژوئن گزارش داد که از اول ژوئن چهار جت A340 پرواز از تهران به دبی و استامبول را آغاز خواهند کرد.

منبع : IFC Markets

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز