تقویت دلار در پی رشد تاریخی بخش خدمات

۱۳۹۴/۰۵/۱۵ - ۱۶:۲۹:۱۶
کد خبر: ۳۰۵۹۸۷
تقویت دلار در پی رشد تاریخی بخش خدمات
IFC Markets -سهام ایالات متحده در روز چهارشنبه اغلب رشد داشتند که تحت تاثیر رشد سهام فن آوری بود. دلار تقویت شد بطوریکه شاخص دلار ICE که معیاری است برای سنجش ارزش دلار در برابر سبدی متشکل از شش ارز اصلی با اندکی تغییر نسبت سطح رو سه شنبه اش بسته شد

به گزارش خبرگزاری برنا، سهام ایالات متحده در روز چهارشنبه اغلب رشد داشتند که تحت تاثیر رشد سهام فن آوری بود. دلار تقویت شد بطوریکه شاخص دلار ICE که معیاری است برای سنجش ارزش دلار در برابر سبدی متشکل از شش ارز اصلی با اندکی تغییر نسبت سطح رو سه شنبه اش بسته شد. شاخص S&P 500 با 0.3% بسته شد و شاخص ترکیبی Nasdaq رشدی 0.7درصدی پیدا کرد. هرچند شاخص میانگین صنعتی داوجونز 0.06% ریزش پیدا کرد که تحت تاثیر کاهش ارزش سهام انرژی و سقوط 9.2درصدی ارزش سهام Disney بود که بیشترین میزان سقوط طی هفت سال اخیر محسوب می شود. سرمایه گذاران در آستانۀ انتشار گزارش اشتغال بخش غیرکشاورزی در فردا که می تواند در مورد تصمیم فدرال ریزرو برای افزایش نرخ بهره در سپتامبر یا در زمانی دیگر در طی سال مؤثر باشد محتاط شده اند. گزارش اشتغال ADP نشان داد که کارفرمایان در ماه ژوئیه 185هزار شغل ایجاد کرده اند که کمتر از رقم 229هزار شغل ماه ژوئن است. پس از انتشار اخباری که حاکی از آن بود که سرمایه گذاران گزارش ضعیف بازار کار را به عنوان عاملی برای تاخیر در افزایش نرخ بهره قلمداد کرده اند، سهام رشد پیدا کردند. اما گزارش های ADP پیش بینی خوبی از گزارش رسمی اشتغال بخش کشاورزی که قرار است فردا منتشر شود ارائه نمی دهد. "یرومی پاول"، رئیس فدرال ریزرو، گفت که دربارۀ حمایت از افزایش نرخ بهره در نشست بعدی سیاستگذاران در اواسط سپتامبر تصمیم نگرفته است. همزمان شاخص غیرتولیدی متعلق به ISM از 56.0 در ژوئن به 60.3 در ژوئیه رسید که نزدیک به بالاترین سطح طی یک دهۀ اخیر است و احتمال افزایش نرخ های بهره توسط فدرال ریزرو را تقویت کرد. امروز در ساعت 13:30 CET آمار مربوط به تعداد مدعیان بیکاری در ایالات متحده منتشر خواهد شد. تخمین اولیه منفی است. آمار مربوط به ذخایر گاز طبیعی ایالات متحده امروز در ساعت 15:30 CET توسط ادارۀ اطلاعات انرژی (EIA) منتشر خواهد شد.

سهام اروپا در روز چهارشنبه رشد پیدا کردند که تحت تاثیر گزارش های خوب شرکتی بود. ارزش یورو در برابر دلار افزایش پیدا کرد. شاخص Stoxx Europe 600 رشدی 1.3درصدی پیدا کرد که بهترین رکوردش از 20 ژوئیه تاکنون محسوب می شود. صادرکنندگان اروپایی از ضعف یورو که پس از رشد کوتاه مدت اش پس از گزارش ضعیف تر از حد انتظار ADP رخ داد منفعت بردند. شاخص DAX 30 در آلمان 1.6% رشد پیدا کرد. شرکت های اروپایی گزارش های درآمدی بهتری نسبت به شرکت های ایالات متحده ارائه داده اند. تاکنون 59% از شرکت های فهرست Stoxx Europe 600 گزارش های فصلی بهتر یا برابر با انتظارات منتشر کرده اند. ارزش سهام Societe Generale پس از آنکه گزارش درآمدی بهتر از حد انتظاری منتشر کرد 8.8% رشد پیدا کرد. امروز در ساعت 9:30 CET آمار مربوط به تولید صنعتی و تولید کارخانه ای انگلیس منتشر خواهد شد. تخمین اولیه در این ارتباط مثبت است. بانک مرکزی انگلیس امروز در ساعت 12:00 CET تصمیمش را در قبال نرخ بهره منتشر خواهد کرد. انتظار می رود که این بانک نرخ بهره را در رقم 0.5% ثابت نگه دارد که نشان می دهد سیاستگذارانش در مورد نرخ های بهره و افزایش آن برای اولین بار طی نزدیک به یک دهه دارای شکاف هستند. فردا در ساعت 7:00 CET آمار مربوط به تولید صنعتی ماه ژوئیه، تراز تجاری و حساب جاری آلمان منتشر خواهد که تخمین اولیه در این رابطه مثبت است.

شاخص Nikkei امروز 0.2% رشد پیدا کرد چراکه ارزش ین در برابر دلار به پایین ترین سطح طی دو ماه اخیر رسید. افت بازارهای چین و احتیاط در آستانۀ انتشار گزارش اشتغال بخش غیرکشاورزی ایالات متحده در فردا باعث شده است تا خوش بینی سرمایه گذاران متوقف شود. فردا در ساعت 1:00 CET بیانیۀ سیاست پولی بانک مرکزی ژاپن منتشر خواهد شد و در ساعت 4:00 CET کورودا رئیس این بانک یک کنفرانس خبری برگزار خواهد کرد.

قیمت های نفت(Oil prices) امروز در حال ریزش هستند در حالیکه در روز چهارشنبه پس از انتشار آماری که نشان داد ذخایر نفت خام ایالات متحده 4.4 میلیون بشکه کاهش داشته است که بیشتر از انتظار می باشد ترکیب با آماری که نشان داد که ذخایر بنزین 800 هزار گالن افزایش دارد. ضریب اطمینان بازار ریزشی است چراکه اوپک و دیگر تولیدکنندگان مهم نفت همچنان بیشتر از تقاضا نفت تولید می کنند.

قیمت های طلا(Gold) از چهارشنبه در حال کاهش هستند چراکه شاخص مدیران خرید بخش خدمات بطور غیرمنتظره ای خوب اعلام شد و انتظارات برای افزایش نرخ های بهره در سپتامبر را افزایش داد.

ارزش ریال(IRR) ایران در برابر دلار آمریکا در طی چهار روز اخیر 0.3% کاهش پیدا کرد. "باراک اوباما" رئیس جهور ایالات متحده در روز چهارشنبه از توافق هسته ای بین المللی با ایران به رهبری آمریکا در برابر تلاش های لابی خشمگین مخالفان سیاسی دفاع کرد و گفت رد توافق درهای جنگ را خواهد گشود. کنگره تا 17 سپتامبر فرصت دارد تا دربارۀ توافق رای گیری کند. رد راه حل با حذف توانایی اوباما برای صرف نظر کردن از بسیاری از تحریم ها، توافق را زمین گیر خواهد کرد.

منبع : IFC Markets

 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز