درمان سرطان مغز

۱۳۹۴/۱۰/۲۲ - ۱۱:۱۶:۳۴
کد خبر: ۳۶۰۲۳۲
درمان سرطان مغز
پزشکان سنگاپوری اظهار داشتند که در بررسی های خود به یافته ای کلیدی برای کمک به درمان سرطان مغز دست یافته اند.

به گزارش روی خط رسانه های خبرگزاری برنا، پزشکان سنگاپوری تایید کردند که ریزمحیط سلولی نقش اساسی در رشد سلول های سرطانی در مغز بازی می کند.

به گفته آنها این یافته می تواند به پیشرفت هایی در درمان گلیوبلاستوم، کشنده ترین نوع سرطان مغز منجر شود. در تومورها سلول های بنیادی کشف شده اند که موجب می شوند عارضه گلیوبلاستوم به دلیل مقاومت دارویی و خود تجدیدی سخت درمان شود.

«ژاکی وای یینگ»، یکی از متخصصان این مطالعه گفت: در حال حاضر درمانی برای گلیوبلاستوم وجود ندارد و ضرورت دارد سلول های عامل بروز تومور به منظور درمان موفقیت آمیز سرطان از بین بروند. همچنین امیدواریم با تمرکز بر اینکه چگونه «ماتریکس برون یاخته ای» رشد سلول های سرطانی مغز را به دنبال دارد به رویکرد جدیدی جهت مقابله با این مشکل دست پیدا کرده و روش درمانی جدید و موثرتری ارائه کنیم.

در این بررسی رشد سلول های گلیوبلاستوم در مدل های سه بعدی و دو بعدی مورد مطالعه قرار گرفت که مشاهدات به دست آمده از حالت ژن ها و پروتئین ها نشان داد ریزمحیط سه بعدی، رشد سلول های سرطان مغزی را در مقایسه با ریزمحیط دو بعدی افزایش می دهد.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، همچنین قرار است یافته های به دست آمده در دیگر انواع سلول ها به کار گرفته شود تا برای به دست آمدن مدل دقیق تر از بیماری سرطانی و تست دارویی مورد استفاده قرار گیرد.

 

منبع:پارسینه

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز