تشخیص سرطان از یک راه ساده

۱۳۹۴/۱۰/۲۲ - ۱۷:۰۸:۰۸
کد خبر: ۳۶۰۴۳۶
آیا دوست دارید در سریع ترین حالت ممکن بتوانید تشخیص دهید که مثلا غده ای که در گردن شما هویدا شده سرطانی است یا خیر؟

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از میزان، ، آیا دوست دارید در سریع ترین حالت ممکن بتوانید تشخیص دهید که مثلا غده ای که در گردن شما هویدا شده سرطانی است یا خیر؟ تاکنون برای آگاهی از چنین امری باید آزمایش می دادید و وقت و هزینه زیادی را نیز صرف آن می کردید اما اکنون دیوایسی اختراع گشته که قادر است در عرض چند ثانیه و فقط با تست نفس فرد، وجود سرطان در بدن او را شناسائی نماید.

دانشمندان و محققان از «موسسه ملی علم مواد» (NIMS) در ژاپن نوعی حسگر تولید کرده اند که وقتی فرد درون آن نفس می کشد، قادر است بوی این تنفس را آنالیز نموده و نشانه های سرطان را از آن بیرون بکشد.

نحوه کارکرد این سنسور به این صورت است که یک فیلم درون حسگر تعبیه گشته که در واقع یک چیپ مینیاتوری محسوب می گردد.

این چیپ توانایی تشخیص و تمیز دادن عناصر مختلف دم و بازدم های فرد را دارد و با تحلیل آنها تعیین می کند که آیا آنها به سرطان مبتلا هستند یا خیر. باید بدانید مبتلایان به سرطان، ماده خاصی در عطر نفس خود دارند که این سنسور می تواند آن را تشخیص دهد.

اگر پیگیر اینگونه اخبار باشید شاید یادتان باشد که در سال گذشته نیز محققان دانشگاه چین دیوایس مشابهی را به طور اختصاصی به منظور شناسائی بیماری سرطان ریه تولید کرده بودند. اما این حسگر طیف گسترده تری را تحت پوشش خود دارد و می تواند با اسمارت فون ها جفت شود. به همین دلیل، افراد می توانند کیت آن را از داروخانه ها خریداری نموده و استفاده نمایند. از همه بهتر اینکه هزینه تولید این سنسورها بسیار پائین است و در نتیجه با قیمت های ارزان در اختیار مشتری ها قرار خواهند گرفت.

نظر شما