چگونه با سیب زمینی کل بدن را درمان کنیم !

۱۳۹۵/۰۳/۲۹ - ۰۵:۱۲:۱۳
کد خبر: ۴۱۸۷۲۰
چگونه با سیب زمینی کل بدن را درمان کنیم !
. ما در سیب زمینی ۱۰ درمان طبیعی و بی‌خطر یافته‌ایم که بسیار آسان هستند.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا، ما در سیب زمینی ۱۰ درمان طبیعی و بی‌خطر یافته‌ایم که بسیار آسان هستند.

سیب زمینی‌ یک سبزی بسیار عالی است که سرشار از فیبر خوراکی، ویتامین ب۶، ویتامین ث، پتاسیم، مس، آهن، روی، منگنز، فسفر، نیاسین و پانتوتنیک اسید است. در سیب زمینی فیتونوترینت‌های سلامتی‌بخش وجود دارد که فعالیت آنتی‌اکسیدانی را بهبود می‌بخشد. یک سیب زمینی قرمز بزرگ حدودا حاوی ۲۹۰ کالری، ۷.۹ گرم پروتئین، بدون کلسترول و تقریبا بدون چربی است.

برای بهره‌مندی از تمام فوایدی که سیب زمینی‌ برای سلامتی دارد، بهتر است نه تنها خودش را مصرف کنید، بلکه آب را نیز بنوشید و از آن به عنوان درمان موضعی استفاده کنید. سیب زمینی‌ دورریز ندارد.

در ادامه ۱۰ خاصیت درمانی و سلامتی سیب زمینی آمده است:

۱. آب سیب زمینی برای سلامت و رشد مو

بسیاری از زنان هندی این ترفند زیبایی طبیعی را از مادران و مادربزرگان‌شان آموخته‌اند. برای شوره‌ی سر، ربزش مو، و رشد کم مو این روش را امتحان کنید:

۴ عد سیب زمینی‌ را با پوست در غذاساز بریزید و آب آن را بگیرید. این عصاره را به مدت ۵ دقیقه به پوست سرتان ماساژ دهید. بگذارید ۲۰ دقیقه روی سرتان بماند. سپس آبکشی کنید.

۲. سیب زمینی برای از بین بردن زگیل

دیدن این دانه‌های بیرون زده‌ی بدمنظره اصلا خوشایند نیست. پوست یک سیب زمینی‌ خام را بگیرید و مانند باند روی زگیل بگذارید. آن را با چسب در آن محل ثابت کنید. باید نتیجه را در عرض یک یا دو هفته مشاهده کنید.

۳. خداحافظ فشار خون بالا

پژوهش‌های جدید حاکی از آن است که پتاسیم موجود در سیب زمینی‌ می‌تواند اعداد نشان‌دهنده‌ی فشار خون را پایین بیاورد. در ۲۴۲‌امین نشست و نمایشگاه ملی انجمن شیمی امریکا مشخص شد که تنها چند وعده مصرف سیب زمینی‌ در روز، فشار خون را بدون افزایش وزن کاهش می‌دهد.

۴. سلامت روده را بهبود می‌بخشد

وجود فیبر در رژیم غذایی ما ضروری است که تا عملکرد روده حفظ شود. محتوای فیبر زیاد سیب زمینی کمک می‌کند شکم یک روند باثبات داشته‌باشد و از سرطان روده پیشگیری می‌کند. یک سیب زمینی‌ کامل بیش از ۳ گرم فیبر تامین می‌کند. پزشکان می‌گویند این معجزه‌ی پوست سیب زمینی است.

۵. مرکز ملی اطلاعات زیست فناوری: سیب زمینی مشکلات دستگاه گوارش را برطرف می‌کند

به درخواست مرکز ملی اطلاعات زیست فناوری چند آزمایش بالینی درباره‌ی استفاده از سیب زمینی برای اختلالات دستگاه گوارش تحلیل شده‌است. این یافته‌ها امیدبخش به نظر می‌رسد، و نتایج آن پژوهشگران را به بررسی بیش‌تر آب سیب‌زمینی غلیظ‌شده‌ی خوراکی برای ناراحتی‌های گوارشی تشویق می‌کند.

۶. سیب زمینی برای قلب مفید است

خوردن سیب زمینی به روشی سالم می‌تواند از قلب محافظت کند. سیب زمینی سرشار از ویتامین ب۶ است، که با کاهش نرخ کلی بیماری‌های قلبی در ارتباط است. ویتامین ب۶ می‌تواند به پایین نگه داشتن سطح هموسیستئین کمک کند، و شما را از حمله/ سکته‌ی قلبی حفظ کند.

۷. درمان احتمالی سرطان پستان

یک پژوهشگر نیوزیلندی به نام دکتر استر سویی لن چونگ در دانشگاه ماسی اخبار هیجان‌انگیزی را آشکار کرده‌است. عصاره‌ی سیب زمینی بنفش و سیب زمینی سفید معمولی رشد سلول‌های سرطان پستان را در تست‌های آزمایشگاهی متوقف کرده‌است. او این عصاره‌ها را با تاموکسیفن، داروی سرطان پستان، ترکیب کرده‌است.

۸. کمک به درمان سوختگی

مرکز ملی اطلاعات زیست فناوری تست‌هایی را انجام داده‌است که نشان می‌دهد پوست تمیز سیب زمینی خام، نسبت به گاز پانسمان پوشش بهتری برای سوختگی است و التیام‌دهنده‌ی خوبی است. مرهم پوست سیب زمینی در کشورها فقیر می‌تواند موثر باشد.

۹. سیب زمینی با جوش مبارزه می‌کند

با جوش صورت‌تان مشکل دارید؟ برخی پژوهشگران زیبایی پی برده‌اند یک تونر سیب زمینی جوش را از بین می‌برد. بعد از پاکسازی پوست، یک لایه سیب زمینی خام را به صورت‌تان بمالید تا رنگ چهره‌تان باز شود.

۱۰. مرهم آفتاب سوختگی

اگر بیش از حد در معرض آفتاب بوده‌اید، و اکنون بدن سرخ و ملتهب‌تان دارد بهایش را می‌پردازد، این را امتحان کنید. لایه‌های سیب زمینی سرد را روی بخش‌های سوخته و دردناک پوست بگذارید تا تسکین بیابد و سوزش آفتاب سوختگی را از بین ببرد.

منبع: بازده آنلاین

 

نظر شما