۲ تا ۷ ترم محرومیت برای چند دانشجو به دلیل رقصیدن

۱۳۹۵/۰۳/۲۹ - ۰۹:۳۳:۵۷
کد خبر: ۴۱۸۸۷۲
حکم دو ترم محرومیت از تحصیل برای ۵ نفر از این دانشجویان و یک‌ترم محرومیت از تحصیل برای دو دانشجوی دیگر در رای بدوی کمیته انضباطی این دانشگاه صادر شده‌است.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا، پس از انتشار ویدئویی از شب دوم جشنواره اقوام در دانشگاه سیستان‌وبلوچستان که در آن چند تن از دانشجویان پسر در حال رقص و پایکوبی هستند، اکنون اخبار رسیده  از اعلام رای بدوی کمیته انضباطی این دانشگاه مبنی بر چند ترم محرومیت از تحصیل برای ۷ نفر از دانشجویان، حکایت دارد.

  حکم دو ترم محرومیت از تحصیل برای ۵ نفر از این دانشجویان و یک‌ترم محرومیت از تحصیل برای دو دانشجوی دیگر در رای بدوی کمیته انضباطی این دانشگاه صادر شده‌است.

یکی از این دانشجویان که حکم دو ترم محرومیت از تحصیل برای وی صادر شده‌است، در گفت‌و‌گو با «عصر تعادل» دریافت رای کمیته انضباطی را تایید کرده‌است.

 این دانشجو که نخواست نامش فعلا منتشر شود درباره این حکم توضیح داد: «من کار خاصی انجام ندادم و حتما به این رای اعتراض می‌کنم. امیدوارم که مسئولان دانشگاه چنین ظلمی در حق ما را، تایید و نهایی نکنند».

وی در ادامه توضیح داد که «بسیاری از دانشجویان هنگام اجرای برنامه احساسات خود را در این قالب بروز دادند و قربانی کردن ۷ نفر ظلم است. چرا قضیه‌ای به این سادگی را این‌قدر بزرگ می‌کنند، نه آسیبی به‌جایی وارد شد و جلسه هم اصلا مختلط نبود. دو ترم محرومیت از تحصیل برای ۵ دقیقه شادی ساده واقعا زور دارد».

اگرچه علی‌رضا بندانی ریاست دانشگاه، تلفن خود را جهت ارائه توضیحات دراین‌باره پاسخ نگفته است اما علی‌اوسط هاشمی استاندار سیستان‌و‌بلوچستان، هرگونه پاسخگویی دراین‌باره را منوط به هماهنگی با روابط عمومی استانداری و تعیین وقت قبلی دانست.

در جشنواره اقوام دانشگاه سیستان‌و‌بلوچستان چه گذشت؟

به گزارش عصر تعادل ،دانشگاه سیستان‌و‌بلوچستان با ظرفیت نزدیک به ۱۵ هزار دانشجو، یکی از دانشگاه‌های مادر کشور است که دانشجویانی از اقوام و استان‌های مختلف کشور را در خود جای داده‌است و به همین دلیل هرساله مراسمی چندروزه تحت عنوان «جشنواره اقوام» در این دانشگاه برگزار می‌کند که دانشجویان اقوام مختلف، آدام و رسوم قوم یا منطقه خود را به نمایش می‌گذارند.

در مراسم امسال که هفته دوم خردادماه برگزار شد تعدادی از دانشجویان در تالار فردوسی این دانشگاه و درحالی‌که روی سن، رقص محلی در حال اجرا بود، احساسات خود را با رقص‌های چنددقیقه‌ای بروز دادند. اما این پایان ماجرا نبود و چندین روز بعد ویدئوی از این مراسم منتشر شد و سر از برخی رسانه‌های اصول‌گرای محلی درآورد تا زمینه برای انتقاد از مسئولان دانشگاه فراهم شود.

منبع: عصر ایران

خبرگزاری برنا: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز