عقابی که قصد شکار یک پسربچه ۷ ساله را داشت/ببینید

۱۳۹۵/۰۴/۲۲ - ۲۰:۱۴:۱۸
کد خبر: ۴۳۰۴۷۳
عقابی که قصد شکار یک پسربچه ۷ ساله را داشت/ببینید
حمله یک عقاب و خیز برای بلند کردن یک پسربچه در پارک وحشی در استرالیا جنجالی شده است. گزارش‌ها نشان می‌دهد که این عقاب دم‌گوه‌ای در این پارک حیات وحش مشهور با چنگال‌هایش قصد بردن این پسر 7 ساله را داشت که موفق نشد.
به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا، بی‌بی‌سی گزارش داده که این عقاب دم گوه‌ای می خواسته این پسربچه را مانند یک شکار کوچک از زمین بلند کند که باعث وحشت مردم در پارک بیابانی آلیس اسپرینگ در مرکز استرالیا شد.

در این حمله صورت و سر این پسربچه بزخمی شد و ماموران پارک او را به بیمارستان منتقل کردند. این پسر بچه یک ژاکت کلاه دار سبز رنگ به تن داشته و برخی می‌گویند شاید به خاطر به سر داشتن کلاه این ژاکت عقاب او را با یک شکار اشتباه گرفته است. این حمله در جریان یک نمایش پرندگان در این پارک حیات وحش صورت گرفته و مسئولان پارک بلافاصله این برنامه را لغو کردند.

عقاب دم‌گوه‌ای (نام علمی: Aquila audax) بزرگترین پرندهٔ شکاری استرالیاست که در جنوب گینه نو هم دیده می‌شود. این عقاب بال‌های بلند و پهن، پاهایی بلند و پوشیده از پر و دمی به شکل گوه یا لوزی دارد که تشخیص آن را حتی برای افراد غیرکارشناس بسیار ساده می‌سازد.

عقاب دم‌گوه‌ای مثل دیگر خویشاوندان نزدیک خود (عقاب طلایی، عقاب استپی، عقاب خاکی و عقاب پرپا که همگی در سردهٔ Aquila قرار دارند) پرهایی به رنگ قهوه‌ای تیره دارد. فاصلهٔ دو سر بال آن تا ۲.۲۷ متر و ارتفاع آن به ۱.۰۶ متر می‌رسد و به این ترتیب یکی از بزرگترین انواع عقاب است. مثل بیشتر پرندگان شکاری جنس ماده از نر بزرگتر است. نرها دو تا چهار کیلوگرم و ماده‌ها ۳ تا ۵.۷۷ کیلوگرم وزن دارند.

این پرنده تقریباً در تمام انواع زیستگاه‌ها دیده شده اما دشت‌های باز و کم‌درخت را ترجیح می‌دهد. جمعیت این حیوان در خاک اصلی استرالیا پایدار است اما در جزیره تاسمانی کمتر از ۲۰۰ بهله از آن باقی‌مانده و در خطر انقراض قرار گرفته‌است. این عقاب با توجه زیستگاه خود از حیوانات مختلفی تغذیه می‌کند و حتی توانایی شکار حیواناتی چون کانگورو قرمز یا گوسفند و بز را هم دارد.

منبع: خبرآنلاین

 

نظر شما