صلیبی که حضرت عیسی را بر آن بستند ببینید

۱۳۹۵/۱۱/۲۶ - ۰۸:۳۴:۱۷
کد خبر: ۵۲۰۵۸۴
صلیب واقعی، نام بقایایی از یک صلیب بوده که به اعتقاد باورهای کلیسا کاتولیک، حضرت عیسی بر روی آن اعدام شده و به سوی حضرت حق عروج کرده است.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ بسیاری از منابع و مورخان مسیحی و غیر مسیحی معتقدند که حضرت عیسی در سن ۳۰ تا ۳۵ سالگی بود که توسط رومیان دستگیر و به صلابه کشیده شد. صلیب واقعی، نام بقایایی از یک صلیب بوده که به اعتقاد باورهای کلیسا کاتولیک، حضرت عیسی بر روی آن اعدام شده و به سوی حضرت حق عروج کرده است. بنا بر نوشته ها و مدارک به جا مانده از مورخی مشهور و یونانی مانند سقراط بیزانسی، سنت هلنا، مادر نخستین امپراتور مسیحی روم از سوی پسرش کنستانتین مأمور شد تا به سرزمین های مقدس برود. سنت هلن زمانی که به اورشلیم رسید با وضع نابسامان اورشلیم رو به رو شد و در همین هنگام کلیساهای بسیاری بنا کرد و از بیچارگان بسیاری دستگیری نمود. سنت هلن همچنین دستور داد بتخانه ای را که بر روی مقبره حضرت عیسی بنا شده بود را تخریب کنند و به دنبال بقایایی از حضرت عیسی بگردند. در همین حین بود که کارگران او با سه صلیب رو به رو شدند و این برای مسیحیان نشانه ای از حقیقی بودن صلیب حضرت عیسی بود. چرا که در متون انجیل به صراحت اشاره شده که حضرت عیسی به همراه دو مجرم و خیانتکار مصلوب و دفن شده بود. 

مورخی به نام روفینوس نقل می کند: سنت هلن برای آن که تشخیص دهد کدام یک صلیب حقیقی حضرت عیسی است، زنی رنجور و در آستانه مرگ را پیدا کرد و بر بالای صلیب ها آورد. زن دو تا از صلیب ها را لمس کرد ولی اتفاقی نیفتاد تا آن که با لمس سومین صلیب به ناگاه حالش رو به بهبودی رفت و شفا یافت. سنت هلن بدین روش صلیب حقیقی را شناسایی کرد و قطعه ای بزرگ از آن را با خود به اروپا برد. گویند بعدها از آن، صلیب های بسیار دیگری ساختند و هر یک به جایی راه یافت. 

در منابع تاریخی و مقدس، در رابطه با اندازه و شکل دقیق صلیب حقیقی اطلاعی ارائه نشده است و جزئیات این صلیب همیشه پنهان مانده است. در قرن نوزدهم بود که معماری فرانسوی از تمام قطعات کشف شده صلیب حقیقی، کاتالوگی تهیه کرد و بدین ترتیب وزن آن را ۱۶۵ پوند یا حدود ۷۵ کیلوگرم ارزیابی کرد و معتقد بود که صلیب حضرت عیسی ارتفاعی ۳ تا ۴ متر داشته و عرض آن در حدود ۲ متر بوده است. همچنین او با بررسی میکروسکوپی قطعات به جا مانده به این نتیجه رسید که صلیب، جنسی از چوب کاج داشته است. 

امروزه قطعات صلیب به صورت گسترده ای در نقاط مختلفی از جهان پراکنده شده و هر یک از این قطعات ارزشمند و مقدس، در کلیساهایی نگهداری می شود که از آن جمله می توان به کلیسا مقبره مقدس در اورشلیم، صومعه سانتا توربیو در اسپانیا، گنجینه امپراتوری وین اتریش، صومعه صربی ویسوکی دکانی و … اشاره کرد.

زمان ساخت: حدود ۱۹۸۷-۱۹۸۴ سال پیش

محل کشف: اورشلیم

محل کشف: قرن سوم تا چهارم میلادی

محل نگهداری: کلیساهای مختلفی در سرتاسر جهان همچون: کلیسا مقبره مقدس در اورشلیم؛ صومعه سانتا توربیو در اسپانیا؛ گنجینه امپراتوری وین اتریش؛ صومعه صربی ویسوکی دکانی و …

 

 

قطعه ای از صلیب حقیقی در کلیسا مقبره مقدس در اورشلیم را در زیر می بینید:

صلیب حقیقی حضرت مسیح

قطعه صلیب حقیقی در صومعه سانتا توربیو در اسپانیا

صلیب حقیقی حضرت مسیح

قطعه ای از صلیب حقیقی که در گنجینه امپراتوری وین اتریش نگهداری می شود:

صلیب حقیقی حضرت مسیح

قطعه ای از صلیب حقیقی که در صومعه صربی ویسوکی دکانی نگهداری می شود:

صلیب حقیقی حضرت مسیح

 

منبع:کارناوال

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز