چگونه سیاستمداران از کفش‌هایشان برای قدرت‌نمایی استفاده می‌کنند؟

۱۳۹۵/۱۲/۰۴ - ۰۸:۴۸:۵۵
کد خبر: ۵۲۴۸۱۳
چگونه سیاستمداران از کفش‌هایشان برای قدرت‌نمایی استفاده می‌کنند؟
یک سیاستمدار برای موفقیت، علاوه بر داشتن اندکی افکار جدید یا پایگاه محکم میان رای دهندگان، به قدی تقریبا بلند هم نیاز دارد.
به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ بر اساس اعلام پایگاه خبری روسیا الیوم، در رقابتهای سیاسی بلندی قد به میزان یک یا دو سانتی متر امتیاز کمی نیست و بارها شاهد بوده ایم که  سیاستمداران برای بلند قدتر نشان داده شدن، کفش های پاشنه دار می پوشند.
پژوهش های اجتماعی و شواهد تاریخی حاکی است  افراد بلند قد معمولا از موفقیتی اجتماعی برخوردار هستند که دلیل آن نظر مثبت دیگران به آنان است.

پژوهشگران دانشگاه گرونینگین هلند در سال 2015 به این نتیجه رسیدند که بلندی قد افراد به گونه ی مثبتی در روابط شخصی تاثیر دارد و ارتباط زیادی میان بلندی قد و پایگاه اجتماعی افراد وجود دارد. چنان که بر اساس اعلام نیویورک تایمز، اشخاص بلند قد دو برابر بیشتر از افراد کوتاه قد در نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به موفقیت رسیدند.

شمار زیادی از سیاستمداران از جمله "مارکو روبیو" سناتور ایالت فوریدا از جمله افرادی بودند که کفش های پاشنه داری می پوشیدند. برخی نیز اعتقاد دارند جاستین ترودو نخست وزیر کانادا در دیدار با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا کفش هایی با پاشنه بلند تر به پا کرد تا هم قد وی باشد. سیاستمداران به ویژه افراد کوتاه قد تمایل دارند قد بلندتری داشته باشند تا هم اندازه همتایان خود باشند.

سناتور فلوریدا نیز در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری کفش های پاشنه بلند می پوشید که همین مساله موجب شد تا وی مورد تمسخر قرار بگیرد.

منبع:العالم

 

نظر شما