اطلاعات جدید درباره شکل بینی انسان

۱۳۹۵/۱۲/۲۸ - ۰۷:۵۶:۴۹
کد خبر: ۵۳۶۱۹۷
اطلاعات جدید درباره شکل بینی انسان
تحقیقات جدید نشان داده است اندازه و شکل بینی انسان با گذشت زمان در راستای سازگاری و تناسب با آب و هوای زمین تغییر کرده است.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ این تحقیقات که نتیجه آن در مجله علمی "پلاس جنتیکس" آمریکا منتشر شده است پژوهش های گذشته در این باره را تأیید می کند که براساس آن اشخاصی که اجدادشان در مناطق گرم و مرطوب زندگی می کرده اند در مقایسه با افرادی که اجداد آنها در مناطق سرد و خشک زنده می کرده اند دارای بینی با سوراخ بزرگتری هستند. 
پژوهشگران به این نتیجه رسیده اند سوراخ های کوچک بینی باعث افزایش رطوبت هوا پس از تنفس و گرم کردن آن می شود که بدن به این امر نیاز دارد. 
ارسلان زیدی پژوهشگر انسان شناسی دانشگاه پنسیلوانیا در این باره گفت: هوای سرد برای نایژه های دستگاه تنفسی مناسب نیست. 
زیدی تأکید کرد: هیچ کدام از اشکال بینی را نمی توان بهترین شکل در جهان دانست. در واقع پیشینیان ما، خودشان را با فضای پیرامونی شان تطبیق داده اند. 
شماری از پژوهشگران بین المللی در این تحقیق از تصاویر سه بعدی برای بررسی حجم بینی 476 داوطلب که اجدادشان در جنوب و شرق آسیا، غرب افریقا و شمال اروپا زندگی کرده اند بهره گرفته و به این نتیجه رسیده اند تاریخ تکامل بینی انسان پیچیده بوده است. زیرا از عوامل فرهنگی و اجتماعی فراوانی تأثیر پذیرفته است. 
ممکن این دستاورد در زمینه پژوهش در زمینه های پزشکی و انسان شناسی تأثیراتی برجای بگذارد. 
پژوهشگران گفته اند: تحقیقات درباره مطابقت انسان با آب و هوا برای درک بهتر بیماری ها ضروری است و می تواند به مشخص شدن ریشه برخی از بیماری ها از جمله حساسیت، سرطان و کم خونی بینجامد. 
پژوهشگران اعلام کرده اند ممکن است بزرگ شدن سوراخ بینی به دلیل بیماری های تنفسی باشد که ممکن است فردی که در فضای مختلفی با فضای پیرامونی اجدادش، زندگی کرده باشد به آن مبتلا شود. 
 
منبع:العالم 
 

 

نظر شما