انتقال شاهزاده بن‌طلال به زندان بدنام «الحائر»

۱۳۹۶/۱۰/۱۹ - ۰۷:۴۷:۱۰
کد خبر: ۶۶۰۲۸۱
انتقال شاهزاده بن‌طلال به زندان بدنام «الحائر»
بارزترین شاهزاده بازداشت‌شده سعودی به اتهام فساد، که در هتل مجلل «ریتز کارلتون» در پایتخت به‌سر می‌بردند به زندان الحائر منتقل شده است.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از رای‌الیوم، رسانه‌های خبری اعلام کردند که مقام‌های سعودی تصمیم گرفتند افرادی را که به اتهام فساد در هتل مجلل ریتز کارلتون به‌سر می‌بردند، به زندان الحائر، که ویژه تروریست‌ها و جنایتکاران خطرناک است، منتقل کنند.

منابع آگاه اعلام کردند، انتقال افراد محبوس‌شده در هتل به زندان الحائر انجام شده است.

طبق اعلام این منابع، ۶۰ تن از این بازداشت‌شدگان، بعد از آن‌که از توافق با مقام‌های ریاض بر سر اعطای بخش زیادی از اموال‌شان در ازای آزادی‌شان امتناع کرده‌اند، به زندان الحائر منتقل شدند. سرشناس‌ترین آنها شاهزاده «ولید بن‌طلال» میلیاردر معروف سعودی، شاهزاده «ترکی بی‌عبدالله» امیر سابق ریاض و شماری از مقام‌های سابق دولتی است.

ژنرال بازنشسته «انور عشقی» پیشتر گفته بود که مقام‌های دولتی درصدد انتقال افراد باقی‌مانده در هتل ریتز کارلتون به زندان الحائر است.

گزارش‌ها حاکی‌ست در اطراف هتل ریتز کارلتون نیز دیگر شرایط امنیتی حاکم نیست و این هتل در ماه فوریه فعالیت خود را از سرخواهد گرفت.

زندان الحائر تحت نظارت سازمان اطلاعات عربستان است و بیشتر زندانیان این زندان در پرونده‌های تروریستی محکوم شده‌اند. زندان الحائر جزو بزرگ‌ترین زندان‌های عربستان از بین ۵ زندانی است که تحت تدابیر شدید امنیتی قرار دارند.

روز گذشته، اخبار تایید نشده‌ای از کشته‌شدن ۳ شاهزاده معترض سعودی، در جریان درگیری با نگهبانان زندان الحائر گزارش شد.

 
 

 

نظر شما