رئیس سابق موساد: باید تهدید ایران را بسیار جدی گرفت

۱۳۹۷/۰۱/۲۶ - ۲۲:۱۴:۱۷
کد خبر: ۶۹۷۲۳۳
رئیس سابق موساد: باید تهدید ایران را بسیار جدی گرفت
رئیس پیشین دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی با بیان اینکه باید تهدید ایران به تلافی را جدی گرفت، گفت حمله ائتلاف آمریکا به سوریه نمادین و بی‌اهمیت بود.

رئیس پیشین دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی به تل‌آویو توصیه کرد برای پاسخ احتمالی ایران به حمله اخیر جنگنده‌های این رژیم به سوریه آماده باشد.

 به نوشته روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»، «دنی یاتوم» که بین سال‌های ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۸ رئیس «موساد» بوده، روز یکشنبه در گفت‌‌وگو با یک شبکه رادیویی گفت، اسرائیل باید برای برخورد احتمالی با ایران آماده باشد.

یاتوم با اشاره به حمله ائتلاف آمریکا، فرانسه و انگلیس علیه اهدافی در خاک سوریه گفت: «این حمله اقدامی نمادین و بدون هیچ اهمیت راهبردی‌ای بود.»

وی گفت: «ما در مسیر برخورد با ایرانی‌ها هستیم و امیدوارم که این مسئله منجر به مواجهه مستقیم نشود. آن‌ها ما را به حمله به اهداف و نیروهایشان متهم کرده‌اند.»

رئیس پیشین موساد در ادامه این گفت‌و‌گو گفت: «باید تهدیدهای ایران را علیه اسرائیل، خیلی جدی بگیریم. سابقه آشنایی با روحیات ایرانی‌ها و موارد گذشته به من می‌گوید که آن‌ها درصورت هرگونه تهدیدی، آن‌را اجرا می‌کنند. با نگاهی به تاریخچه خشونت آمیز ایرانی‌ها پی می بریم که آن‌ها پشت حمله‌هایی علیه بسیاری از  اسرائیلی‌ها و تاسیسات آن‌ها بودند. ایرانی‌ها قادرند حادثه‌ای را در بلندی‌های جولان موجب شوند و ‌شک نداریم که حزب‌الله با اراده ایران عمل می‌کند.»

این مقام پیشین صهیونیست با اشاره به سرنگونی یک پهپاد در سرزمین‌های اشغالی افزود: «ما در منطقه سختی و دشواری هستیم که رحم و شفقتی به ضعفا نمی‌شود پس باید قوی باشیم و برای حفظ بازدارندگی حتی قوی‌تر هم شویم. ما در نبرد تنها بودیم ... و حمله شنبه (آمریکا علیه سوریه) کاملا نمادین و جزیی بود.»

یاتوم در خاتمه تاکید کرد که مسکو در مسئله سوریه، با اسرائیل منافع مشترکی ندارد.

وی در این زمینه نیز گفت: «ابتدا فکر می‌کردیم که رابطه [بنیامین] نتانیاهو [نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی] و [ولادیمیر] پوتین [رئیس‌جمهور روسیه] در کاستن از اختلاف‌ها موفق بوده، اما اشتباه کردیم.»

 

نظر شما