نوشیدنی که بلوغ زودرس می آورد!

۱۳۹۷/۰۱/۲۸ - ۰۵:۰۲:۲۰
کد خبر: ۶۹۷۶۵۹
بلوغ زودرس و رشد سریع هورمون ها یکی از نگرانی های بزرگ والدین است. در جدیدترین تحقیقات ثابت شده است که نوشیدنی پرطرفدار در ایجاد و تسریع بلوغ زودرس تاثیر دارد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛  بلوغ زودرس با تغذیه و رفتارهای خاص در خانواده تاثیر مستقیمی دارد. مصرف مداوم غذاهای اماده و فست فودها از جمله عاملان بروز بلوغ زودرس می باشد. مصرف نوشابه های گازدار و پرقند عامل موثر دیگری است که برایتان توضیح خواهیم داد.

متخصصان در بررسی های خود مشاهده کردند دخترانی که میزان زیادی نوشابه مصرف می کنند نسبت به دیگر همسالان خود سریع تر وارد دوران بلوغ می شوند.

به نقل از هلث دی نیوز، متخصصان دانشگاه هاروارد در بررسی انجام شده روی 5600 دختر 9 تا 14 سال در فاصله سال های 1996 تا 2001 میلادی دریافتند:افرادی که در روز بیش از 1.5 وعده نوشابه مصرف می کنند نسبت به دیگر همسالان خود که این میزان مصرف نوشابه را ندارند حدود دو ماه زودتر اولین عادت ماهانه خود را تجربه می کنند.

یکی از محققان این مطالعه گفت:شروع پیش از موعد عادت ماهانه فاکتور خطرزایی برای ابتلا به افسردگی در آینده و خطر ابتلا به سرطان پستان است.

 همچنین در این بررسی مشخص شد متوسط سن شروع دوران عادت ماهانه در دخترانی که از این نوع نوشیدنی مصرف می کنند در سن 12 سال و هشت ماهگی اتفاق می افتد در حالیکه این رقم برای افرادی که میزان پایینی از مصرف نوشابه را دارند 13 سالگی است.

 به گفته محققان دلیل تاثیر مصرف نوشابه روی شروع زود هنگام دوران قاعدگی مشخص نیست اما باید به نقش مواد قندی روی بروز این وضعیت توجه کرد. 

 

نظر شما