گوشت شتر مرغ و درمان کلی بیماری !

۱۳۹۷/۰۱/۲۸ - ۱۹:۲۵:۲۶
کد خبر: ۶۹۸۰۶۹
هنگام خرید گوشت به چه چیز توجه می کنید؟ همین که گوسفند باشد برای شما کفایت می کند؟ بهتر است به خواص گوشت ها هم توجه بیشتری نشان دهید. در این مطلب برای شما از خواص گوشت شترمرغ می گوییم تا هنگام خرید به فکر خرید این گوشت پرخاصیت نیز باشید.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ گوشت شترمرغ در دسته گوشت‌های قرمز طبقه‌بندی ‌می‌شود و از لحاظ ارزش غذایی از کم چرب‌ترین و سالم‌ترین نمونه‌های گوشت قرمز است و دارای فواید فراوانی است.

گوشت شترمرغ نسبت به بسیاری از گوشت‌های قرمز دیگر دارای اولویت است، این گوشت اگر چه از لحاظ طعم و بافت، بسیار شبیه به گوشت گاو یا گوسفند است، ولی از لحاظ ارزش تغذیه‌ای از مقام بالاتری برخوردار است.

گوشت شترمرغ سرشار از پروتئین بوده و هیچ گونه چربی ناسالمی در آن وجود ندارد، رنگ قرمز تیره‌تر این گوشت، نسبت به گوشت‌های گاو و گوسفند یا بوقلمون حاکی از مقدار بالا‌تر آهن در آن است، از این رو، مصرف آن به افراد کم خون و زنان باردار نیز توصیه می‌شود.

 

ترکیبات گوشت شترمرغ را بشناسید

میزان چربی، کالری و کلسترول آن کم و غنی از ویتامین های ب۱،ب۲ ،A ،C و منیزیم و روی است. ران و سینه بخش های اصلی گوشت شترمرغ را تشکیل می دهد

مهم ترین مزیت بهداشتی گوشت شترمرغ آن است که در مقایسه با گوشت گاو هیچگونه بیماری انگلی را به انسان منتقل نمی کند

فاکتور مهم دیگری که در این گوشت پیدا می شود ،ویتامین E است که یکی از موثرترین آنتی اکسیدان های طبیعی است.

نکته جالب توجه در مورد گوشت شترمرغ این است که کالری، کلسترول و چربی آن حتی از گوشت مرغ و بوقلمون هم پایین تر است

 

ارزش تغذیه‌ای 100 گرم گوشت شترمرغ:

چربی: 3 گرم

آهن: 3.2 میلی‌گرم

کلسترول: 81 میلی‌گرم

پروتئین: 26.9 گرم

کالری: 142

 

از خواص گوشت شترمرغ چه می دانید؟

طب سنتی می گوید که طبع گوشت شتر مرغ گرم و خشک است. سرکه و روغن، به‌عنوان مُصلح‌های این گوشت شناخته می‌شوند.

استفاده از گوشت شتر مرغ برای درمان دردهای مفصلی مثل سیاتیک، درد کمر و ساق پا که ناشی از غلبه سردی در بدن میباشد، کاربرد دارد.

از خواص گوشت شتر مرغ در طب سنتی، استفاده از آن به منظور درمان برخی بیماری های زنان ناشی از سردی رحم است.

در طب سنتی آمده است که استفاده از این گوشت از بین برنده سردی بدن، باد و برطرف کننده بلغم است.

میزان امگا3 و ویتامین های گروه ب موجود در گوشت شتر مرغ بالا بوده، از این رو مصرف آن برای درمان و رفع افسردگی مفید است.

به دلیل میزان پایین چربی، کلسترول و سدیم موجود در این گوشت، یکی از مهمترین خواص گوشت شتر مرغ و فواید درمانی آن پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی است و از لخته شدن خون نیز جلوگیری میکند.

گوشت شترمرغ به طور طبیعی در برابر برخی باکتری های مضر مثل ایکولای و سالمونلا مقاوم است.

به دلیل میزان بالای آهن موجود در گوشت شتر مرغ، مصرف آن برای درمان کم خونی مفید بوده، استفاده از آن برای زنان باردار توصیه میشود.

از گوشت شتر مرغ در طب سنتی برای درمان نقرس و سیاتیک استفاده میشود.

 

چرا بیماران قلبی عروقی گوشت شترمرغ بخورند؟

اسیدهای چرب غیراشباع موجود در بافت‌های شترمرغ ۳۰ درصد مجموع اسیدهای چرب را تشکیل می‌دهد، هرچند که میزان بیشتری از این نوع اسیدهای چرب نیز قابل حصول است که یکی از مزیت‌های این گوشت در مقایسه با گوشت گاو و گوسفند است.

با توجه به اینکه میزان اسیدهای چرب غیراشباع موجود در گوشت جوجه ۱۹ درصد و در گوشت گاو ۵ درصد کمتر از گوشت شترمرغ است، بالا بودن نسبی میزان اسید چرب امگا – ۳ در گوشت شتر مرغ (۳/۸ درصد) یک مزیت خوب به منظور ادامه انگیزه تولید آن محسوب می‌شود. در انسان استفاده از اسید چرب امگا – ۳ تأثیرات مفیدی در کاهش بیماری‌های قلبی – عروقی داشته و برای رشد و نمو مؤثر است، به نظر می‌رسد که این اسید چرب در مقایسه با اسید چرب غیراشباع امگا-۶ تأثیرات مفیدی در جلوگیری از لخته شدن عروقی دارد. اکثر جیره‌های غذایی افراد از لحاظ اسیدهای چرب امگا-۳ کمبود دارند. این مزایا به همراه میزان بیشتر اسید چرب امگا-۳ در گوشت شترمرغ باعث شده که این گوشت انتخاب ارجحی برای بیماران قلبی– عروقی و سالمندان در مقایسه با گوشت گاو و گوسفند باشد تا با اطمینان بیشتری بتوانند نیازهای پروتئینی خود را برطرف سازند.

 

چه کسانی شترمرغ نخورند؟

گوشت شتر مرغ دیر هضم است بنابراین افراد با معده ضعیف بهتر است از این گوشت به میزان کمتری استفاده کنند. همچنین مصرف گوشت این پرنده برای افراد با مزاج گرم مضر است.

 

 

 

نظر شما