نذر خدمت برای کاستن دردهای محرومان

۱۳۹۷/۰۶/۲۳ - ۰۹:۴۷:۱۶
کد خبر: ۷۵۲۹۸۱
نذر خدمت برای کاستن دردهای محرومان
نذر کردن یا نذری دادن برای برآورده شدن خواست ها و آرزوها از گذشته های بسیار دور در فرهنگ ما ایرانیان رایج بوده و در بیشتر مواقع اجرای آن به شکل پخش غذا، قربانی کردن در مناسبت های مختلف و یا پول انداختن در اماکن متبرکه دیده شده است.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ در سالهای اخیر و به منظور فرهنگ سازی در برخی حوزه ها از جمله ترویج کتابخوانی و یا برچیدن رسم غلط قمه زدن، نذرهایی با عنوان نذر کتاب، نذر فرهنگ و دانایی یا نذر خون نیز در کشور باب شده است. 
اما این روزها، آوای یک نذر خوش با جنسی از خدمت در هرمزگان برای کاستن دردهای محرومان جامعه باب شده که می تواند دردی از دردهای جسمی و یا روحی محرومان جامعه را برطرف کند و لبخند بر لبان آنها حتی برای اندک زمانی کوتاه بنشاند. 
آوای این نذر که نوعی خدمت داوطلبانه درمناطق محروم بوده از سوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نواخته شده می تواند برای دیگر ارگان ها و نهادهای خدمات رسان در جهت ارایه خدمات رایگان به محرومان جامعه باشد. 
اجرای طرح نذر خدمت با هدف ارایه خدمات به اقشار محروم و کمتر برخوردار جامعه و تقویت حس نوع دوستی در جامعه، در این دانشگاه آغاز شده و خدمات آموزشی، فرهنگی و هنری، بهداشتی و درمانی به صورت رایگان به جامعه هدف ارایه می شود. 
اجرای این طرح در استانی همانند هرمزگان که کماکان مردمانش در روستاهای دورافتاده به ویژه روستاهای شرق استان از برخی بیماری ‌های متاثر از شرایط آب و هوایی رنج می برند می تواند بسیار راهگشا باشد. 
در برخی روستاهای جاسک در شرق هرمزگان هر ساله تعداد قابل توجهی از افراد به ویژه سالمندان و کودکان به دلیل وجود ریزگردها دچار بیماری‌ های چشمی و تنفسی می شوند . 
به دلیل فقر مالی در روستاهای شرقی استان دسترسی به مراکز درمانی پیشرفته و تامین هزینه های جابجایی برای بیماران به سختی امکان پذیر است و از همین رو ندز خدمت در حوزه پزشکی و درمانی می تواند زندگی و سلامت بسیاری از کودکان و سالمندان را در این مناطق و سایر نقاط دور افتاده برای همیشه تحت تاثیر قرار دهد. 
در نذر خدمت ، بخش های مختلف دانشگاه علوم پزشکی استان اعم از بهداشت، درمان، آموزش، غذا و دارو، دانشجویان، دانش آموختگان و اساتید دانشگاه در بر می گیرد وپس از نیاز سنجی، شناسایی جامعه هدف و هماهنگی با معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه افراد متقاضی برای ارایه خدمات رایگان اعزام شوند. 
با توجه به اهمیت توسعه خدمات پزشکی و درمانی در هرمزگان و کمبودهای موجود در این بخش، جا دارد برای فرهنگ سازی بیشتر و نهادینه سازی این نوع خدمات در جامعه هم از سوی بخش‌ های متولی و هم از سوی جامعه و فعالان مدنی اطلاع رسانی بیشتری صورت بگیرد. 
البته طرح های بسیج جامعه پزشکی، ایجاد بیمارستانهای سیار توسط سپاه و اعزام اکیپ هایی ازکمیته امداد امام خمینی (ره) نیز هرساله برای معاینه و درمان بیماران به مناطق دور دست و کمتر برخوردار تداوم دارد.


منبع:ایرنا

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز