این قسمت از کباب را به هیچ عنوان نخورید

۱۳۹۷/۰۶/۲۴ - ۱۴:۵۷:۲۹
کد خبر: ۷۵۳۴۹۰
اگر بسیار کباب می خورید باید به شما بگوییم که حواستان به این قسمت از کباب باشد و آن را نخورید زیرا سرطانزاست.
به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ اگر به خوردن تمام قسمت های کباب عادت کرده اید باید به شما بگوییم که این کار اشتباه است و بعضی از قسمت های کباب را نباید مصرف کرد. اگر می پرسید کدام قسمت ها، این مقاله را بخوانید تا متوجه شوید که این قسمت از کباب را هرگز نخورید.

یکی از عادت های غذایی یمنی ها خوردن غذا در بشقاب های بزرگ است که البته عادت خوبی نیست و یکی از علل افزایش دریافت انرژی بیش از نیاز روزانه به شمار می رود. یکی از دلایل شیوع چاقی هم افزایش سهم و تغییر میزان واحدهای غذاییو بزرگ شدن ظروف صرف غذاست.

در گذشته مردم در بشقاب های کوچک تر غذا می خوردند اما امروزه استفاده از بشقاب های بزرگ در تمام کشورهای جهان از جمله کشور ما نیز رایج شده است. بنابراین توصیه می شود برای سرو غذا بشقاب های کوچک را جایگزین بشقاب های بزرگ کنید. پس این عادت غذایی یمنی ها را رد می کنیم.

یکی دیگر از عادت های یمنی ها مصرف انواع ادویه ها، به خصوص ادویه های تند است. مصرف ادویه ها در مقدار بسیار کم به عنوان چاشنی توصیه می شود و می توانند عطر، طعم و بوی خوبی به مواد غذایی بدهند. یادتان باشد که تندی ادویه هایی مثل فلفل به بهبود سلامت کمک می کند اما برای همه افراد مناسب نیست؛ مثلا در غذای کودکان، مادران شیرده یا باردار و… نباید از فلفل استفاده کرد.

در ضمن، اگر فردی به مصرف غذاهای تند عادت نداشته باشد و یک وعده غذای تند مصرف کند نیز احتمال بروز واکنش های آلرژیک در او زیاد است اما یمنی ها به مصرف این غذاها عادت کرده اند. پس بنابر عادت می توان به افراد اجازه داد که غذاهای شان را تند و پرادویه مصرف کنند یا نه.

از دیگر عادت های خوب یمنی ها، مصرف غذاهای کبابی است. زیرا با رعایت شرایط بهداشتی، کباب کردن، بهترین شیوه پخت انواع گوشت است البته در صورتی که با انواع سبزیجات مثل گوجه فرنگی، هویج و فلفل دلمه ای استفاده شود. در ضمن می توان کباب کردن را عادت بسیار خوبی دانست به شرطی که برش های نازک گوشت روی زغال طبیعی گذاشته شوند.

توجه به این نکته نیز لازم است که تمام قسمت هایی که هنگام کباب کردن می سوزند حتما باید قبل از مصرف جدا کرد زیرا این قسمت کباب حاوی مواد مضر و سرطان زا هستند که برای سلامت مصرف کننده می توانند خطرناک باشند. بنابراین قبل از مصرف گوشت کباب شده و سبزیجاتی که به همراه هم آنها را روی منبع حرارت می گذارید، سطوح سوخته آنها را جدا کنید به این ترتیب غذایی خواهید داشت که ارزش تغذیه ای قابل قبولی دارد.بررسی های انجام شده توسط دانشمندان نشان داده که یکی از عوامل اصلی سرطان های مری، معده و روده، مصرف زیاد موادغذایی سوخته است...

 

 

نظر شما