ترامپ: نامزد خاشقجی را به کاخ سفید دعوت خواهم کرد

۱۳۹۷/۰۷/۱۹ - ۰۶:۵۹:۳۱
کد خبر: ۷۶۳۲۰۶
ترامپ: نامزد خاشقجی را به کاخ سفید دعوت خواهم کرد
رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد قصد دارد نامزد روزنامه نگار ناپدید شده عربستانی را به کاخ سفید بیاورد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از خبرگزاری رویترز،دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد قصد دارد نامزد جمال خاشقجی، روزنامه نگار عربستانی را به کاخ سفید دعوت کند.

او با ادعای اینکه می‌خواهد منشا ناپدید شدن جمال خاشقجی، خبرنگار عربستانی را پیدا کند، افزود مردم دیده اند که او به داخل کنسولگری رفته و دیگر از آنجا خارج نشده است.

رئیس جمهور آمریکا گفت: اخیرا در بالاترین سطح درباره جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد عربستانی با مقامات ارشد سعودی صحبت کرده است.

او افزود: «این شرایط، شرایط بدی است.»

ترامپ اظهار کرد به دقت با ترکیه در رابطه با ناپدید شدن جمال خاشقجی، خبرنگار منتقد عربستانی همکاری می‌کند.  فکر می‌کنم می‌توانیم به منشا ماجرا دست پیدا کنیم.

همچنین، کاخ سفید اعلام کرد جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا و جرد کوشنر، مشاور کاخ سفید با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان درباره ناپدید شدن جمال خاشقجی، خبرنگار منتقد عربستانی صحبت کرده اند.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا نیز برای آگاهی از تازه‌ترین اطلاعات مربوط به قضیه جمال خاشقجی با محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی تلفنی گفتگو کرد.

پیش از این خدیجه چنگیز، نامزد جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار برجسته عربستانی که از سه‌شنبه گذشته پس از رفتن به داخل کنسولگری عربستان سعودی در استانبول ترکیه ناپدید شده است، از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا خواسته بود به روشن شدن سرنوشت این منتقد ریاض کمک کند.

 

نظر شما