لیبرمن پیش از استعفایش به صورت محرمانه با مقامات فلسطینی دیدار کرده بود

۱۳۹۷/۰۹/۱۳ - ۱۴:۳۴:۲۷
کد خبر: ۷۸۳۷۸۸
لیبرمن پیش از استعفایش به صورت محرمانه با مقامات فلسطینی دیدار کرده بود
رادیو رژیم صهیونیستی در گزارشی فاش کرد وزیر جنگ سابق این رژیم چندی پیش از کناره‌گیری از سمت خود، با چند مقام تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کرده بود.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رادیو رژیم صهیونیستی از دیدار محرمانه آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ سابق این رژیم، با مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین پیش از استعفایش خبر داد.

بر اساس افشاگری رادیو رژیم صهیونیستی، لیبرمن دو هفته پیش از استعفایش با ماجد فرج، رئیس سازمان اطلاعات، و حسین الشیخ، وزیر امور شهری تشکیلات خودگردان فلسطین، دیدار کرده بود. حسین الشیخ از مسئولان ارشد جنبش فتح و مسئول هماهنگی روابط میان تشکیلات خودگردان فلسطین و اسرائیل است.

رادیو رژیم صهیونیستی در این گزارش اشاره کرد ماجد فرج و حسین الشیخ از افراد نزدیک به محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، هستند.

رادیو اسرائیل به نقل از یک منبع رسمی فلسطین اعلام کرد این اولین نشست لیبرمن با مقامات فلسطینی بود و در این نشست سرلشکر کامل ابورکن، مسئول هماهنگی فعالیت‌های اسرائیل در اراضی فلسطین، هم حضور داشت.

بر اساس گزارش رادیو اسرائیل، در این دیدار هماهنگی امنیتی میان تل‌آویو و رام‌الله و احتمال کاهش محدودیت‌های اعمال شده علیه فلسطینی‌ها در کرانه باختری رود اردن بررسی شد.

رادیو اسرائیل به نقل از یک منبع رسمی فلسطین افزود: «لیبرمن در دیدار با مقامات فلسطین گفت وی فردی تندرو نیست، و نیز بنیامین نتانیاهو (نخست وزیر اسرائیل) نیست و درباره هیچ موضوعی با او توافق ندارد».

لیبرمن همچنین به مقامات فلسطینی گفت وی آماده است با آنان درباره مسائل اقتصادی و امنیتی در منطقه موسوم به (منطقه A) در کرانه باختری رود اردن که در کنترل امنیتی و اداری تشکیلات خودگردان است، همکاری کند.

هیئت رسمی فلسطین در دیدار با لیبرمن درخواست کرد ارتش اسرائیل باید از ورود به منطقه (A) در کرانه باختری رود اردن خودداری کند و به فلسطینی‌ها اجازه دهد مناطق تحت پوشش (C) را که در کنترل امنیتی و اداری اسرائیل است، توسعه بخشد و اجازه سرمایه‌گذاری در این مناطق را بدهد.

هیئت فلسطینی همچنین بررسی توافقات اقتصادی امضا شده میان اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین را خواستار شده بود.

وزیر جنگ اسرائیل وعده داده بود پاسخ مطالبات فلسطینی‌ها را خواهد داد، اما ناگهان استعفا کرد و این اتفاق رخ نداد.

لیبرمن اواسط ماه نوامبر پس از توافق آتش‌بس میان اسرائیل و حماس از مقام خود استعفا کرد و در پی آن حزبش از کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی خارج شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز