شهری که خورشید ندارد!

۱۳۹۷/۰۹/۱۳ - ۱۵:۱۱:۵۵
کد خبر: ۷۸۳۸۲۹
شهر «ریوکان» در نروژ در یک دره قرار گرفته و به همین دلیل در بیش از نیمی از سال خورشید به طور مستقیم به شهر نتابیده و ارتفاعات اطراف آن باعث می شوند که شهر در این مدت در سایه قرار گیرد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛«ریوکان» به دلیل قرار گرفتن در یک دره، شش ماه از سال در سایه قرار دارد. از سال 2013 آینه های خورشیدی در ارتفاعات این شهر نصب شد تا جایگزین نور خورشید برای نیمی از سال باشد.

شهری که خورشید ندارد!

 

این آینه ها که در فاصله ۴۵۰ متری بالای میدان شهر قرار گرفته است، با یک فناوری مخصوص، نور خورشید را به طور مستقیم به میدان شهر هدایت می کند. اگرچه حرارت این نور به قدری نیست که یخ ها را آب کند، اما ساکنان این شهر از این آفتاب مجازی لذت می برند. البته این ایده جدیدی نبود، صد سال پیش این پیشنهاد را مهندسی به نام «ساموئل اید» ارائه کرد. اما در آن زمان نتوانست ایده اش را عملی کند، چرا که فناوری لازم برای این کار در آن دوران وجود نداشت.

در عوض وی در سال 1928 تصمیم گرفت واگنی بسازد که اهالی شهر را با هزینه ای کم به بالای کوه ببرد تا نور خورشید را ببینند. هم اکنون مردم ریوکان از این وسیله برای رفتن به بالای کوه استفاده می کنند. در سال ۲۰۰۵ پروژه روشن کردن شهر توسط «مارتین اندرسون»، یکی از هنرمندان این شهر دوباره مطرح شد. او که در خبری شنیده بود یکی از ورزشگاه های آریزونا به وسیله آینه هایی روشن شده و این موضوع رشد چمن ها را به دنبال داشته است، تصمیم گرفت همین طرح را در شهرش اجرا کند؛ پروژه ای که با موفقیت به اتمام رسید و هر سال این آینه ها گردشگران زیادی را جذب این شهر می کند.

منبع: روزنامه خراسان

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز