دیلی صباح گزارش داد:

کودتای نرم علیه دونالد ترامپ در کاخ سفید

۱۳۹۷/۱۰/۲۰ - ۰۷:۴۳:۰۲
کد خبر: ۷۹۸۲۹۰
کودتای نرم علیه دونالد ترامپ در کاخ سفید
یک روزنامه ترکیه‌ای در گزارشی نوشت اعضای دولت ترامپ در حال اجرای کودتای نرم علیه وی هستند.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ روزنامه ترکیه‌ای «دیلی صباح» در گزارشی، با اشاره به عقب‌نشینی ترامپ از تصمیمش درباره خروج کامل و فوری نظامیان آمریکایی از سوریه، نوشت اعضای دولت ترامپ همواره در تلاش برای ناکام گذاشتن طرح‌های وی هستند و در واقع در حال حاضر کودتای نرمعلیه وی در کاخ سفید در جریان است.

در این گزارش آمده است: اگر جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا، تصور می کرد سفر روز گذشته اش به ترکیه بسیار آسان و خوشایند خواهد بود، پس از استقبال نه چندان گرم آنکارا از وی، از خواب غفلت بیدار شد. اقدام خودسرانه بولتون در تعیین پیش شرط (برای ترکیه) درخصوص خروج نیروهای آمریکایی از سوریه، ایده خوبی نبود.

گزارش دیلی صباح می افزاید: ترکیه پیش از اعلام تصمیم ناگهانی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، برای خارج کردن نظامیان این کشور از سوریه، برای اعزام نیروهای خود به شمال سوریه آماده می شد. با در نظر گرفتن این موضوع، شاید زمان آن رسیده باشد که آمریکا بپذیرد از موضع قدرت در حال مذاکره با ترکیه نیست.

این گزارش می افزاید بولتون و چندین عضو دیگر دولت ترامپ با سنگ اندازی در برابر تصمیمات وی در قبال سوریه مرتکب جنایتی جدی می شوند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است بسیاری اعضای ارشد دولت آمریکا به سختی در تلاش هستند تا برنامه های ترامپ را ناکام بگذارند.

نگارنده مطلب همچنین می افزاید: یک کودتای نرم علیه ترامپ در آمریکا در جریان است. در روزهای اخیر، برخی مقامات آمریکایی که نامشان فاش نمی شود، با چاپ مقالاتی در روزنامه های این کشور به طور مرتب در حال دروغگویی به مردم آمریکا هستند تا ترامپ را وادار کنند اظهاراتش را درباره سوریه پس بگیرد.

 

نظر شما