غافلگیری مزدوران سعودی با عملیات بزرگ نیرو‌های یمنی در مرکز استان الجوف

۱۳۹۷/۱۰/۲۳ - ۰۷:۰۰:۳۶
کد خبر: ۷۹۹۲۵۷
نیرو‌های یمنی پس از درگیری‌های سنگین در مرکز استان الجوف موفق شدند بخش وسیعی از منطقه راهبردی «الظهره» را به کنترل درآورند.
به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ آخرین خبر‌ها از تحولات میدانی شمال یمن حاکیست، عملیات نیرو‌های ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله علیه مزدوران سعودی در بخش «المصلوب» در جنوب استان الجوف همچنان در جریان است.
 
از مرکز استان الجوف خبر می‌رسد، نیرو‌های یمنی دور جدیدی از حملات خود را برای پاکسازی بخش غربی مناطق «خب و الشعف» علیه مزدوران سعودی آغاز کرده‌اند و درگیری‌های سنگین در این محور ادامه دارد.
 
براساس اطلاعات به دست آمده، نیرو‌های ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله با پشتیبانی یگان موشکی مواضع نیرو‌های مزدور سعودی را در منطقه «الظهره» هدف قرار دادند و در همان گام نخست موفق شدند خطوط دفاعی آنان را در هم بشکنند.

1
به گفته منابع میدانی، نیرو‌های یمنی با کشته و زخمی کردن شماری از مزدوران سعودی و پس از ۴ ساعت درگیری سنگین و نفس گیر موفق شدند بخش وسیعی از منطقه «الظهره» را به کنترل دربیاورند و پاکسازی کنند.

گفتنی  است، حدود ۴۰ تن از نیرو‌های مزدور سعودی در جریان درگیری‌ها در منطقه «الظهره» کشته و زخمی شدند؛ نیرو‌های یمنی در این عملیات توانستند مقادیر زیادی تجهیزات نظامی به غنیمت بگیرند.

1
همزمان با پیشروی نیرو‌های یمنی در منطقه «الظهره» در بخش غربی مناطق «خب و الشعف»، صد‌ها تن از نیرو‌های مزدور سعودی با پشتیبانی جنگنده‌ها و بالگرد‌های عربستانی، حملات گسترده‌ای را در منطقه «اسطر» انجام دادند؛ این منطقه در نزدیکی «الظهره» واقع شده است.

نیرو‌های یمنی با وجود حملات سنگین هوایی از منطقه عقب نشینی نکردند و پس از درگیری‌های نفس گیر چند ساعته موفق شدند حملات را به طور کامل در این محور دفع کنند؛ ۳۰ تن از مزدوران سعودی در جریان درگیری‌ها کشته و زخمی شدند.

1
براساس اطلاعات به دست آمده، سایر نیرو‌های مزدور پس از متحمل شدن خسارت‌های سنگین از منطقه متواری شدند و عقب نشینی کردند؛ همزمان یگان توپخانه و موشکی انصارالله مواضع نیرو‌های مزدور سعودی را در منطقه «اسطر» هدف قرار دادند و خسارت‌های زیادی به آنان وارد کردند.

نیرو‌های ارتش و انصارالله یمن در جریان یک کمین دقیق در منطقه «خلیفین» در بخش غربی مناطق «خب و الشعف» موفق شدند شماری از نیرو‌های مزدور سعودی کشته و زخمی کنند و خسارت سنگینی به تجهیزات نظامی آنان وارد کنند.

1
براساس این گزارش، نیرو‌های یمنی درصدد هستند بخش غربی مناطق «خب و الشعف» را به طور کامل پاکسازی کنند تا امنیت بخش بیشتری از جاده راهبردی «الجوف - صعده» تأمین شود.

الجوف در شمال یمن واقع شده و با استان نجران عربستان هم مرز است و بیش از ۷۵ درصد از مساحت این استان از جمله «صحرای الاجاشر، پایگاه الخنجر، المهاشمه و …» که اغلب بیابانی هستند در اشغال نیرو‌های مزدور سعودی است.

منبع: مشرق 

 

نظر شما