اکونومیک تایمز: آمریکا، پاکستان را تهدید کرد

۱۳۹۷/۱۰/۲۳ - ۱۳:۱۱:۳۶
کد خبر: ۷۹۹۴۸۳
واشنگتن برای تحت فشار قرار دادن اسلام آباد برای تغییر رویه و برخورد جدی این کشور با گروه‌های شبه نظامی، پاکستان را مجددا به خروج از فهرست متحدان غیر ناتویی تهدید کرد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از روزنامه اکونومیک تایمز، «اندی بریگس» نماینده جمهوری خواه کنگره به دنبال ارائه لایحه‌ای به کنگره برای تصویب خروج پاکستان از لیست متحدان غیر ناتویی آمریکا است.
بر اساس گفته اندی بریگس در صورت صلاح دید مقامات، حتی این لایحه می‌تواند به کمیته روابط خارجه سنا نیز فرستاده شود.
اندی بریگس در ادامه گفت، برای لغو این لایحه، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا باید کنگره را متقاعد کند که پاکستان به اقدامات نظامی خود علیه شبکه حقانی در کشور ادامه می‌دهد و اجازه نمی‌دهد تا نیروهای این گروه به‌صورت آزاد به فعالیت‌های تروریستی خود در کشور ادامه دهند.
علاوه براین، کنگره باید به این قطعیت برسد که پاکستان اقدامات مفیدی علیه شبکه حقانی برای مسدود کردن فعالیت‌های این شبکه در کشور و عدم استفاده آنها از پاکستان به‌عنوان محل امن انجام داده است. همچنین دولت پاکستان باید با همکاری دولت افغانستان فعالیت‌های نظامی شبکه حقانی در مرزهای میانی پاکستان و افغانستان را محدود کند.
این لایحه همچنین از دونالد ترامپ خواسته تا این ضمانت را بدهد که پاکستان اقدامات خوبی برای بازداشت فعالان عملیاتی و رهبران شبکه حقانی انجام داده است.
به گزارش ایرنا به نقل از اکونومیک تایمز، پیش از این نیز وزارت دفاع آمریکا، کمک 300 میلیون دلاری به پاکستان را به دلیل آنچه که آن را ناکامی اسلام‌آباد در برخورد قاطعانه با گروه‌های شبه‌نظامی و ستیزه‌جویان می‌خواند، قطع کرد.
این تصمیم چندین ماه پس از آن اتخاذ شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور اعلام کرده بود که ایالات متحده در قبال سال‌ها کمک‌ به اسلام‌آباد چیزی جز «فریب و دروغ» دریافت نکرده است.
اوایل سال گذشته نیز کنگره آمریکا کمک مالی 500 میلیون دلاری صندوق حمایتی ائتلاف به اسلام آباد را متوقف کرده بود.
دولت دونالد ترامپ می‌گوید که پاکستان به پناهگاهی امن برای ستیزه‌جویان و گروه‌های تندروی مسلحی تبدیل شده که مسئول ناآرامی و جنگ هفده ساله در کشور همسایه، افغانستان هستند.
مهم‌ترین متحدان غیر عضو ناتوی آمریکا برخی کشورها آرژانتین، استرالیا، بحرین، مصر، رژیم صهیونیستی، ژاپن، اردن، کویت، مراکش، زلاندنو، فیلیپین، کره‌ی جنوبی و تایلند و پاکستان هستند. این کشورها از مساعدت‌های گسترده‌ی خارجی و همکاری‌های دفاعی با آمریکا استفاده می‌کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز